کد خبر: ۳۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

حمایت از مشاغل خانگی در واقع کارخانه‌دار شدن بدون کارخانه است!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت:طرح حمایت از مشاغل خانگی در استان فارس در واقع طرح کارخانه‌دار شدن بدون کارخانه است و در این طرح فرد بدون هزینه‌های سنگین خرید زمین و تاسیسات، کارفرما می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،عباس عباسی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: 8 هزار و 827 تعاونی در حال حاضر در استان فارس فعال هستند.

وی افزود: 2 میلیون و 388 هزار و 194 نفر جمعیت اعضای تعاونی‌های فارس است و با احتساب جمعیت این استان نزدیک به نیمی از جمعیت فارس در تعاونی‌ها عضو هستند.

عباسی تصریح کرد: در فارس 26 تعاونی سهام عدالت نیز تشکیل شده و 3 هزار 884 تعاونی فعال و 3 هزار و 133 تعاونی در دست راه‌اندازی نیز در این استان وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه فارس استانی است که رقم بیکاری تحصیلکرده‌های دانشگاهی در آن بالا است و بیشترین عدم تحقق اشتغال در مورد این بخش از جامعه وجود دارد، تعاونی‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مورد استفاده قرار گرفته و ضمن ایجاد ارزش افزوده برای خود آنها از فکر نخبگان نیز برای فرایند توسعه این استان بهره ببرد.

این مسئول ادامه داد: طرح حمایت از مشاغل خانگی در استان فارس در واقع طرح کارخانه‌دار شدن بدون کارخانه است و در این طرح فرد بدون هزینه‌های سنگین خرید زمین و تاسیسات، کارفرما می‌شود.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز در ادامه ابراز داشت: در کنار این موارد تعاونی‌های فراگیر نیز برای به‌کارگیری افراد از دهک‌های پایین مشمول دریافت تسهیلات کم‌بهره می‌شوند.

وی اضافه کرد: در تعاونی فراگیر با راه‌اندازی طرح‌های بزرگی که با مشارکت افراد دهک‌های پایین به ثمر بنشیند علاوه بر بهبود اشتغال از تسهیلات خوبی نیز می‌توان استفاده کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای افرادی که طرح‌های بزرگ تعاونی ارائه دهند اما مشکل وثیقه دارند تا 1.5 میلیارد تومان سرمایه و تسهیلات آنها را ضمانت می‌کند.

وی با یادآوری فرارسیدن هفته تعاون از برگزاری جشنواره ملی و استانی تعاون در این هفته خبر داد و گفت: روز شنبه هفتمین جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر برای تجلیل از فعالیت تعاون‌گران و تشویق این نهاد ارزشمند برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان