کد خبر: ۳۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

راه‌اندازی کانون تعاونی‌ها ضروری است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی کانون تعاونی‌های کشور ضروری است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جعفر قادری بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان فارس در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت برطرف شدن مشکلات طرح کانون تعاونی‌های کشور اظهار داشت: امیدواریم مشکلات طرح کانون تعاونی‌های کشور به زودی حل شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها نیازمند راه‌اندازی کانون تعاونی‌ها است از تشکیل کارگروهی در راستای بررسی این طرح خبر داد و ابراز داشت: در مجلس هشتم تلاش کردیم نواقص این طرح برطرف شود و فرصت برای ارائه این طرح به صحن مجلس نشد اما امروز کارگروهی در حال بررسی این طرح است.

قادری با تاکید بر اینکه بخش تعاون باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد گفت: بخش تعاون از بخش‌های محوری اقتصاد هر کشور است که باید جایگاه بالایی داشته باشد و در قانون سیاست‌های اصل 44 نیز پیش‌بینی شده که تا 1394 سهم بخش تعاون در کل اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به 25 درصد برسد.

وی با بیان اینکه هم‌اینک سهم بخش تعاون در کل اقتصاد کشور کمتر از 10 درصد است، از این واقعیت ابراز تاسف و خاطرنشان کرد: تا قبل از این که وزارت تعاون اختصاصی کار را دنبال می‌کرد، قدم‌هایی برداشته شد و بعد از ادغام نیز تعاون نسبت به گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به جهت‌گیری‌های اقتصاد ما و همچنین استراتژی‌های توسعه که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و اقتصاد مقاومتی که یکی از مولفه‌های بحث عدالت اجتماعی می‌تواند باشد، بخش تعاون جایگاه بسیار مهمی دارد.

قادری تصریح کرد: بخش تعاون در استفاده از منابع داخلی اعم از نیروی کار و سرمایه‌های خرد، می‌تواند اهداف را محقق کرده و زمینه رسیدن به عدالت اجتماعی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها موفقیت بخش‌های مختلف جامعه را به همراه دارد تصریح کرد: باید نسبت به جهت‌گیری‌ها توجه‌ای خاص داشت چراکه توسعه تعاونی‌ها موفقیت بخش‌های مختلف جامعه را به همراه دارد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت تصریح کرد: در این راه باید استفاده از منابع داخلی را مد نظر قرار داده و به عنوان یک استراتژی برای محقق شدن اهداف به آن توجه‌ای خاص داشت.

به گزارش فارس، از 13 تا 19 شهریورماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است و همزمان با این هفته از تعاونی‌های برتر استان فارس نیز تجلیل شد.

برچسب ها: قادری ، تعاونی ، کانون ، شیرازه
نظرات بینندگان