کد خبر: ۳۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

برتری تعاونی مصرف فرهنگیان جهرم

سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان جهرم گفت: برای دومین سال متوالی تعاونی مصرف فرهنگیان جهرم به عنوان تعاونی برتر ملی کشور انتخاب شد.

به گزارش شیرازه ،مهدی کرامت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای سیاست‌های عدالت‌محور دولت در بخش تعاون حمایت از گروه‌های کم‌درآمد، واگذاری سهام عدالت و مسکن مهر از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد بوده و سعی تمام فعالان بخش تعاون کشور حرکت در راستای بیانات مقام معظم رهبری در مورد اجرای دقیق عدالت است.

سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان جهرم ابراز داشت: توسعه و فعال‌سازی اتحادیه‌های موجود و واگذاری امور به آنها در راستای اجرای سیاست‌های اتحادیه‌محوری، را از برنامه‌های این اداره و پرداخت تسهیلات بلندمدت و کوتاه‌مدت، پرداخت یارانه‌های بخش تعاون به تعاونیهای برخوردار، توانمندسازی تعاونیها از طریق اجرای دوره‌های آموزشی رایگان برای مدیران و اعضای تعاونیها و برگزاری گردهمایی، سمینارها، همایش‌ها و جلسات ترویجی در راستای تقویت و بهینه‌سازی فرهنگ تعاون از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری برای توسعه بخش تعاون است.

کرامت با بیان اینکه در سال جاری 50 تعاونی با فرصت شغلی 420 نفر در این شهرستان ایجاد شده، افزود: تاکنون در سطح شهرستان جهرم 374 تعاونی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، تولیدی و صنعتی تشکیل شده و 70 درصد این تعاونی‌ها فعال هستند و در مجموع این تعاونی‌ها زمینه اشتغال به کار 4 هزار نفر را در بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی، اقتصادی و صنعتی فراهم کرده‌اند.

سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان جهرم تصریح کرد: اگر به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم باید افراد بیکار ساماندهی شوند تا با توجه به میزان تخصص این افراد برای آنها برنامه‌ریزی صورت گیرد.

کرامت اضافه کرد: البته باید سعی شود فرهنگ تعاونی بین مردم اشاعه یابد تا شاهد توسعه روزافزون این عرصه تاثیرگذار در جامعه باشیم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جهرم بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی دولت عدالت‌محور در اجرای دقیق مسکن مهر برای اقشار مختلف تاکنون تعاونی‌های مسکن مهر محلی، کارکنان دولت، کارگران و فرهنگیان 288 واحد مسکونی در حال ساخت دارند که با توجه به برنامه زمان‌بندی این طرح‌ها در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کرامت اظهار کرد: شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان شهرستان جهرم به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شده و در هفتمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور از این تعاونی تجلیل می شود.

 

انتهای خبر /ک

برچسب ها: تعاونی ، برتر.شیرازه
نظرات بینندگان