کد خبر: ۳۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

کانون دانش و صنعت انجیر کشور در استهبان مستقر می شود

کانون دانش و صنعت انجیر کشور در استهبان استقرار می یابد .

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران،معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایجاد و استقرار کانون دانش و صنعت انجیر در استهبان را مورد حمایت قرار می‌دهیم.
مهدی سیدی ‌در جشنواره ملی مردمی انجیر استهبان افزود: ایجاد کانون دانش و صنعت انجیر در استهبان منوط به خواست و اراده شهر استهبان، استان فارس و دانشگاه شیراز است.
وی تصریح کرد: هر کانون دانش و صنعت حدود 20 عضو دارد که از باغدار، تولید کننده، فناور، سردخانه‌دار، صادرکننده و سایر عوامل مرتبط با تولید و نگهداری و فروش محصول و محققان دانشگاه و کارشناسان جهادکشاورزی تشکیل شده با تدوین سندی بنیادین حول محور انجیر، نقشی کلیدی در تغییر و تحولات و تصمیم‌سازی‌های این محصول در کشور ایفا می‌کند.
به گفته سیدی، کانون عناب و زرشک و پسته در کشور تشکیل شده است و جای کانون انجیر هنوز خالی است.
وی از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان، هماهنگی و همگرایی نوآوران و تولیدکنندگان بخش‌های مختلف و کنار یکدیگر قرار دادن کانون‌های دانش و صنعت در راستای ایجاد همگرایی بین صنعت و دانش، ایجاد ستادهای توسعه فناوری، خبرداد و افزود: تاکنون 60 کانون دانش و صنعت ایجاد شده که حدود 50 درصد این کانون‌ها در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.
سیدی با تاکید بر ارزش والای 2 میلیون درخت انجیر استهبان با محصولی صادراتی افزود: کشور ما با موضوع تغییر اقلیم مواجه است و درختانی که پیش از این با کمی نزولات جوی آبیاری می‌شدند اکنون باید با شرایط خشکسالی به تعادل برسند چرا که آب کم باعث می‌شود درخت در مقابل آفات آسیب‌پذیر شود

نظرات بینندگان