کد خبر: ۳۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱

پیشرفت 50 درصدی احداث بزرگ‌ترین تونل کشور

رئیس اداره راه و شهرسازی لامرد از پیشرفت 50 درصدی تونل گردنه شهید باقری که بزرگ‌ترین تونل در کشور است، خبر داد.

به گزارش شیرازه ،علی منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد، در مورد تونل گردنه شهید باقری که بزرگ‌ترین تونل کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: احداث این تونل تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: از آنجایی که این تونل بزرگ‌ترین تونل کشور است، برای تسریع در انجام و به پایان رسیدن این پروژه ملی به صورت مرتب مورد بازدید مسئولان ارشد شهرستان لامرد قرار می‌گیرد.

رئیس اداره راه و شهر‌سازی لامرد به ارائه برخی مشخصات فنی این پروژه پرداخت و گفت: طول این تونل 2 هزار و 800 متر، عرض تونل 15.5 متر و ارتفاع آن 10 متر است.

منصوری ادامه داد: از 2 هزار و 800 متر طول این تونل تاکنون 2 هزار و 650 متر عملیات حفاری و 150 متر عملیات گالری تونل گردنه شهید باقری انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه پایان عملیات باز شدن دو طرف تونل گردنه شهید باقری در هفته دفاع مقدس خواهد بود، ادامه داد: طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی و آحاد مردم شهرستان لامرد پایان عملیات هد و باز شدن نمایشی دو طرف تونل گردنه شهید باقری در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طولانی بودن مسیر لامرد – علامرودشت و وقوع تصادفات زیاد در گردنه شهید باقری یکی از هدف‌های احداث این تونل را کوتاه شدن مسیر لامرد به علامرودشت دانست و گفت: با احداث تونل گردنه شهید باقری فاصله زمانی از مسیر علامردوشت به لامرد 20 کیلومتر کاهش می‌یابد.

منصوری اعتبار اولیه احداث تونل گردنه شهید باقری را 272 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته بزرگ‌ترین تونل کشور در تیرماه 92 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی لامرد، از تهیه سند چشم‌انداز توسعه حمل و نقل لامرد نیز خبر داد و گفت: طراحی و تهیه سند چشم‌انداز توسعه حمل و نقل لامرد زیر نظر کارشناسان این اداره در حال انجام است.

منصوری اضافه کرد: با تهیه سند چشم‌انداز توسعه حمل و نقل، در آینده نزدیک لامرد به دروازه ورودی حمل و نقل فارس تبدیل می‌شود.

وی به احداث پنج کیلومتر راه روستایی در علامرو‌دشت اشاره کرد و ادامه داد: احداث پنج کیلومتر راه روستایی و ساخت آب‌نمای وردوان و برکه سفید علامرودشت با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش فارس، احداث تونل گردنه شهید باقری با هدف حذف این گردنه اجرا شده است که علاوه بر آن موجب کوتاه شدن مسیر فعلی لامرد - علامرو‌دشت نیز می‌شود.

 

برچسب ها: احداث ، تونل ، شیرازه
نظرات بینندگان