کد خبر: ۳۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱

برگزاری همایش شعر «یاد یاران» در بوانات

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات از برگزاری همایش شعر «یاد یاران» در سوم مهر‌ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات، حسین برزگر در نشست با جمعی از هنرمندان انجمن‌های فرهنگی هنری این شهرستان با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، آغاز دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همایش شعر «یاد یاران» در سوم مهر‌ماه سال جاری در بوانات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه شعر در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس افزود: بهره‌مندی از هنر شعر برای ترویج ارزش‌ها و معارف دینی از شاهکارهایی به شمار می‌رود که در فرهنگ ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات با اشاره به گفته امام (ره) در مورد اهمیت شعر مبنی بر اینکه زبان شعر بسیار گویاتر از هنرهای دیگر است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم از این هنر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه شعر و شاعری اضافه کرد: به تعبیر معظم‌له، شعر و هنر اصیل‌ترین، خالصانه‌ترین و گیراترین زبان‌ها هستند. 

برزگر با اشاره به قدمت استفاده از شعر در حماسه خاطرنشان کرد: در حماسه‌های صدر اسلام همچنین در حماسه عاشورا و بعدها برای ترویج مفاهیم ارزشی اسلامی از زبان شعر استفاده شده است.

وی با اشاره به رجزهای عاشورا که از زبان یاران امام حسین (ع) در مقابل سپاهیان دشمن نقل شده است، افزود: این رجزها در واقع پیام‌های بلند حادثه کربلا بود که در قالب شعر مطرح شد و در دوران دفاع مقدس از این زبان اصیل و گیرا استفاده شده است.

این مسئول ادامه داد: امروز ماندگارترین اثرات تبلیغی دفاع مقدس، سروده‌های حماسی است که در قالب دکلمه و مداحی در جبهه اجرا شده و اکنون به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان