کد خبر: ۳۶۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

گردشگری نیازمند نیروهای متخصص و توانمند است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه حوزه گردشگری نیازمند نیروهای متخصص و توانمند است، گفت: گردشگری به عنوان صنعت پاک و سومین صنعت معتبر دنیا پس از نفت و خودروسازی معرفی شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز با حضور در دبیرستان دخترانه امتیاز شیراز و با نواختن زنگ گردشگری اظهار داشت: امروز گردشگری به عنوان سومین صنعت معتبر در دنیا شناخته شده است.

وی ادامه داد: زنگ گردشگری در بسیاری از کشورهایی که هیچ منابع گردشگری ندارند، نواخته می‌شود و امروزه کشورها به دنبال ایجاد جاذبه برای جذب گردشگر هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه با ورود هر گردشگر به هر منطقه پنج شغل ایجاد می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 میلیون گردشگر وارد کشور شده‌اند و این رقم خوبی است تا در این امر سرمایه‌گذاری کنیم.

فعالی در ادامه به رتبه پنجم ایران در دنیا در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: 15 اثر از ایران در یونسکو به ثبت رسیده که از آنها چهار اثر در شیراز قرار دارد.

این مسئول در ادامه گفت: در فارس بالغ بر 2 هزار و 800 جاذبه تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی به همراه 112 دفتر خدمات مسافرتی داریم که در هر دفتر حداقل 15 نفر مشغول به کار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان رشته گردشگری به راحتی می‌توانند در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

وی در ادامه از شاخه‌های مختلف گردشگری با عناوین گردشگری مذهبی، طبیعی، تاریخی، فرهنگی و ... نام برد و تصریح کرد: حوزه گردشگری نیازمند نیروهای متخصص و توانمند است.

در این برنامه همچنین معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در قرآن و دین اسلام از گردشگری همراه با تعقل، تدبر و اندیشه به عنوان یک امر پسندیده نام برده شده است، تصریح کرد: میراث فرهنگی بخش اعظم هویت ماست و ما باید سعی کنیم این هویت را برجسته کنیم.

فرشید قاسمی گفت: صنعت گردشگری می‌تواند باعث نزدیکی و انس و الفت بین ملت‌ها شود.

در ادامه حمیدرضا شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس از بازدید رایگان دانش‌آموزان استان با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن کارشناسان میراث فرهنگی در این هفته با حضور در مدارس دانش‌آموزان را در مورد میراث فرهنگی و گردشگری توجیه می‌کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۱
0
اثار تاريخي رو تخريب نكنيد نمي خواد گردشگر جذب كنيد قربون دستتون