کد خبر: ۳۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱

جنگ‌افروزی آمریکا در منطقه برای نجات صهیونیزم است

خطیب موقت نماز جمعه کازرون گفت: جنگ‌افروزی دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا در کشورهای اسلامی با هدف نجات اسرائیل و اقتصاد ورشکسته غرب است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد جواد عزمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کازرون در سخنانی با اشاره به تحولات منطقه و جنگ‌افروزی دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی اظهار داشت: آمریکا و کشورهای ایادی آن با آتش‌افروزی و ترغیب جنگ در کشورهای اسلامی در پی عقب‌افتادگی مسلمانان و به آشوب کشاندن دنیای اسلام هستند.

وی افزود: آمریکای جنایتکار بعد از جنگ جهانی دوم با سیاست ترغیب جنگ در دنیا عمل کرده و هر جای جهان کشت و کشتار و جدالی بوده است رد پای این کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم مشاهده می‌شود.

امام جمعه موقت کازرون به جنگ ترکیه و سوریه که با تشویق سران ترکیه توسط آمریکا صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: سران ترکیه بدانند که این کشور جنایتکار، صدام ملعون را هم به جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران تشویق کرد و دیدیم که در این جنگ عراق جز نابودی دستاوردی به دست نیاورد.

عزمی اضافه کرد: آتش‌افروزی در منطقه جز مسلمان‌کشی و برادرکشی عاقبت خوشی ندارد و مسلمانان باید بیدار باشند و با اقتدار جلوی تصمیمات غاصب سران خودشان را بگیرند تا دچار پرتگاهی که صدام در آن افتاد، نشوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه دشمن در موضع ضعف قرار گرفته و به هتک حرمت مقدسات اسلام روی آورده است و گمان می‌کند با دروغ‌پردازی به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می‌تواند جلوی رشد آن را بگیرد.

خطیب نماز جمعه موقت کازرون تهمت و افترا و اراجیف دنیای استکبار به ساحت مقدس نبی اکرم محمد مصطفی (ص) را هم‌سو با تهمت اعراب جاهلیت به اسلام دانست و گفت: این تهمت‌ها جز پیشرفت اسلام و بیداری مسلمانان در دنیا نتیجه‌ای برای آنها ندارد.

عزمی در بخش دیگر سخنانش به تحریم شدید اقتصادی دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا، اسرائیل و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران که به آشفتگی بازار و گرانی ارز و طلا منجر شده است اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان به خاطر اینکه نمی‌توانند پیروزی‌های علمی، نظامی، صنعتی و تکنولوژی ایران در زمینه‌های مختلف را شاهد باشند به فشار اقتصادی روی آورده‌اند و در صدد به زانو در آوردن نظام اسلامی هستند.

این مسئول در پایان از دولت‌مردان و مجلسیان خواست با جدیت تمام دست دشمنان خارجی و سودجویان و اخلال‌گران اقتصادی که آشفتگی بازار و گران‌فروشی را در کشور ترغیب می‌کنند را قطع کرده و قاطعانه با افراد سودجو برخورد کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان