کد خبر: ۳۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

باسازی 4750 واحد ساختمانی فرسوده در لامرد

فرماندار لامرد گفت: 4 هزار و 750 واحد ساختمانی از بافت فرسوده در این شهرستان بازسازی شده است که رقم بالایی در سطح استان فارس محسوب می‌شود.‌

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از لامرد، محمود صفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته بلایای طبیعی اظهار داشت: لامرد جزو شهرستان‌هایی بوده که در استان فارس در زمینه بازسازی بافت فرسوده خوب عمل کرده است.

وی افزود: تاکنون 4 هزار و 750 واحد ساختمانی از بافت فرسوده در این شهرستان بازسازی شده است که رقم بالایی در سطح استان فارس محسوب می‌شود.

فرماندار لامرد با بیان اینکه امروز فرهنگ مقاوم‌سازی ساختمان در بین مردم نهادینه شده است، گفت: مردم امروز اعتقاد دارند ساختمانی که ساخته می‌شود باید تمام نکات فنی در موضوع مقاوم‌سازی در آن رعایت شود که این امر در ساختمان‌های خودمالکی و در ساخت و سازهای مجتمعی به خوبی رعایت می‌شود.

صفری ادامه داد: مردم شهرستان لامرد طی سال‌های اخیر حساسیت خود را در این زمینه افزایش داده‌اند؛ به طور مثال می‌توان به زلزله 5.3 ریشتری در بخش اشکنان در سال 88 اشاره کرد که حدود 250 واحد تخریب شد اما در سال جاری زلزله‌ای با همان قدرت در بخش اشکنان رخ داد که حتی کم‌ترین خسارتی نیز در پی نداشت و این موضوع نشان می‌دهد که مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی همچنین به حضور دستگاه‌های نظارتی در اجرای دقیق اصول فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه‌های نظارتی اعم از شهرداری، نظام مهندسی و بنیاد مسکن با حساسیت بسیار بالا بر این مقوله نظارت دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارشناس فنی فرمانداری نیز در این زمینه کنترل و نظارت کامل دارد تا تمام ساخت و سازها در شهرستان لامرد با رعایت تمام اصول فنی و مهندسی ساخته شود.

نماینده عالی دولت در لامرد، فعالیت و آمادگی ستاد بحران این شهرستان را محور بخش دیگری از سخنان خود قرار داد و اضافه کرد: ستاد بحران در سطح شهرستان لامرد بسیار فعال است و در کارگاهی که در سال جاری در مرکز استان فارس برگزار شد از نظر علمی مقام نخست را کسب کرد.

صفری آماده‌سازی روانی و ارائه آموزش‌های لازم را امری ضروری دانست و افزود: یکی از ماموریت‌های ستاد بحران ایجاد کارگاه‌های آموزشی به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها است که این موضوع با همکاری و همراهی هلال احمر و آموزش و پرورش انجام می‌شود.

فرماندار لامرد در ادامه سخنان خود از مردم شهرستان لامرد درخواست کرد تا از تسهیلاتی که دولت در راستای مقاوم‌سازی و بازسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده است، استفاده کنند و نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند تا در آینده در زمینه حوادث غیرمترقبه دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان