کد خبر: ۳۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱

خرید کالای ایرانی باید فرهنگ سازی شود

راه برون رفت از مشکلات پیش آمده همان اقتصاد مقاومتي است كه علم ودانش را به شكل بومي در خدمت پيشرفت اقتصادي و مقابله با مشكلات قرار مي دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از جهرم تبصیر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم در گفت و گویی با خبرنگار ما سیر تحقق اقتصاد مقاومتی ، رفع تحریم و تورم در کشور را مورد بررسی قرار داد .

سرهنگ پاسدار محمدصادق شادمند فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم راه رسیدن به این اهداف را تمسک به فرامین ولی فقیه زمان (دام ظله) دانست و بیان داشت شد:

مقام معظم رهبري(دام ظله) مي‌فرمايند:

اگر ما توانستيم توليد داخلي را رونق ببخشيم:

  1. مسئله تورم حل خواهد شد
  2. مسئله اشتغال حل خواهد شد
  3. اقتصاد داخلي به معناي حقيقي كلمه استحكام پيدا خواهد كرد.
  4. اينجاست كه دشمن با مشاهده اين وضعيت مأيوس و نااميد خواهد شد.
  5. وقتي دشمن مأيوس شد، تلاش دشمن، توطئه دشمن، كيد دشمن تمام خواهد شد.

اگر در خصوص وضعيتي كه در حال حاضر در مملكت ما حاکم است و فرامين رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتي بخواهيم جامه عمل بپوشانیيم كه خود نوعي از انواع جهاد است كه مي تواند اثر بخش باشد و مملكت عزيز ما را از وضعيتي تحريمي كه دشمنان واستكبار به به ما مخيل نموده اند تبديل به يك فرصت با بهره بري بالا بنماييم.

سخنان رهبر انقلاب بايد به عنوان يك نقشه راه مورد بهره برداري تمامي مسئولين نظام اسلامي قرار گيرد وبايك تير چند نشانه را در بر مي گيرد كه حداقل بر اساس برداشت اين حقير مي تواند 6 مورد اساسي در خصوص توليد ملي وخروج از بحران به نتیجه رسيد:

  1. رونق توليد ملي
  2. خروجي آن حل مسئله تورم
  3. رونق اقتصاد داخلي
  4. خروجي آن حل مسئله اشتغال جوانان اين مرز وبوم
  5. نا اميدي ومأيوس شدن دشمن
  6.  خروجي آن تمام شدن كيد ودشمني استكبار

همانطوري‌كه در دوران دفاع مقدس عزيزان ايثارگر تمامي ظرفيت هاي خود را به كار گرفتند و مشكلات موجود را به فرصت تبديل كردند در اين مرحله هم بايد دانش وفن آوري را تبديل به توليد كنيم.

لازم است يادآوري نماييم بعضي از كشورها دانش و فن آوري دارند ولي تا كنون نتوانسته اند به صورت 100% به توليد تبديل كنند(روسيه در خصوص توليد خودرو، لباس، وسايل و . . . )

وقتي كه مسائل روز را بررسي مي كنيم پي مي بريم كه شايد جهاد انواع گوناگون داشته باشد:

  1. اقتصادي
  2. سياسي
  3. اجتماعي
  4. فرهنگي
  5. جهاد اكبر يا جهاد نفس

ما وقتي كه در بعد جهاد اقتصادي بحث به ميان مي آوريم لازمه اجراي آن برنامه ريزي صحيح مسئولين و عزم راسخ مردم در اين خصوص را مي طلبد كه در ابتدا فرهنگ جهاد اقتصادي را در جامعه نهادينه كنيم .

چرا در شرايط حاضر كارخانجات ما با خسارات روبرو هستند؟ به دو علت:

  1. بايد از توليد حمايت شود
  2. بايد خريد كالاي ايراني فرهنگ سازي شود.

نهادينه شود ومردم بپذيرند كه بايد محصولات خود را كه توليد نموده اند مصرف كنند. منظور از حمایت از تولید این است که  بايد صاحبان كارخانجات و مسئولين استاندارد، نسبت به كيفيت كالا اهميت ويژه قائل شوند وخروجي آن وقتي كه كالای با كيفيت وارد بازار مصرف شود و از آن استقبال شود ، هر چه توليد بالاتر برود هزينه پايين مي آيد كه هم به نفع توليد كننده است و هم مصرف كننده  که عموم مردم هستند.

براي مثال چرا ملت هند به استقلال رسيد؟ گاندي رهبر هند اعلام مي كند تا زمان خود كفايي كشورم ، از محصول داخل هند استفاده مي كنم و حتي براي لباس خود از كرباس هندي پارچه تهيه مي كند و مردم هم اطاعت مي كنند و اين نتيجه مي دهد كه چرا كشور پر جمعيت چين كه بالغ بر يك چهارم جمعيت جهان را در خود دارد تبديل به يك قدرت اقتصادي در سطح دنيا مي شود آيا محصولات خارجي مصرف مي كند، يا تمام بازار جهان را تصاحب مي كند؟ آيا روش اقتصاد مقاومتي كه صرفه جويي در زندگي اجتماعي را ترویج مي كند يا اشرافی گري و يك ملت را به مصرف گرايي تشويق مي كند؟ در كشور ما چقدر از پايان نامه هاي دانشگاهي در خدمت توليد ملي واقتصاد صحيح اسلامي است ؟ با توجه به فتواي رهبر معظم انقلاب و ساير مراجع در شرايط كنوني بزرگترين معروف مصرف كالاي داخلي و بزرگترين منكر استفاده نکردن از كالاهاي خارجي مي باشد و حتي ما بايد چگونگي اثر گذاري توليد علم در اقتصاد مقاومتي، نبايد از الگوهاي ساير كشورها را تقليد كنيم بلكه بايد بر اساس توانمندي هاي داخلي الگوي پیشرفت مملكت خود را طراحي و اجرا كنيم همان طوري كه در مسائل توليد سلاح هاي نظامي، پيشرفت هاي هسته اي، پيشرفتهاي پزشكي و غيره توانسته ايم با توجه به شرايط كنوني تمام كفر به صورت صد در صد در مقابل اسلام شيعي قرار گرفته است راه برون رفت از اين مهم همان اقتصاد مقاومتي است كه علم ودانش را به شكل بومي در خدمت پيشرفت اقتصادي و مقابله با مشكلات قرار مي دهد.

با توجه به اعتراف دشمن و مراجع علمي که ايران را 11 برابر متوسط جهاني مي داند پس بايد اين توليد علم در خدمت توليد ثروت و بهبود وضعيت اقتصادي كشور باشد و در غير اين صورت مشكلات حل نخواهد شد و باعث مي شود حداقل خروجي آن فرار مغزها ونخبه ها از كشور عزيز اسلامي باشد .

ما در جنگ و جهاد هشت ساله وقتي كه بررسي مي كنيم به صورت مستقيم قريب به چهل كشور از حكومت بعثي عراق پشتيباني مي كرد در تمامي زمينه ها بصورت كامل. آيا ارتش وسپاه و نيروهاي نظامي وقت به تنهايي نتوانستند از پس مشكل مربوطه برآيند؟ خير تا زماني كه جنگ ، مردمي نشد و رهبران لايق در راس کار قرار نگرفتند اين مهم ميسر نشد. (عزل بني صدر از فرماندهي كل قوا)

به استناد آيه 37 سوره مباركه بقره که می فرمایند:« دشمنان هميشه با شما در جنگ هستند» اما بسته به شرايط زماني ومكاني تفاوت نوع این جنگ را ممکن می کند. گاهي جنگ ،جنگ نظامي است، گاهي اقتصادي، گاهي فرهنگي. عنوان نظامي به جنگ سخت مشهور است ولي در جايي كه كار ساز نبود تحت عنوان جنگ نرم ،كه در اين جنگ از وسائل وارداتي كالاهاي فرهنگي وفكري استفاده مي شود. اين بار به اين نتيجه رسيده است كه استعمار به شيوه قديم ديگر جواب گوي نياز ما و اقتضاعات امروزه نيست.

بايد به صورت استعمار نو وارد برخي از كشورها شد و سعي مي كند با تمركز مسائل فكري، ائدولوژيك، فرهنگي و اقتصادي و در واقع با گشودن جبهه جنگ جديد به اهداف خود برسد.

امام رحمه الله عليه مي فرمايد: ملتي كه رمضان دارد(اقتصادي) و محرم وعاشورا دارد(ايثار واز خود گذشتگي) از هيچ قدرت وهيچ تهديدي نمي هراسد و نتيجه آن هم در جنگ 8 سال دفاع مقدس مشاهده شد .

در قرآن كريم سوره آل عمران آيه 103 مي فرمايد: چه بسيار چيزهايي كه دوست نداريد ولي در حقيقت به نفع شماست و چه بسيار چيزهايي كه شمكا دوست داريد ولي به ضرر شماست.

جنگ ، خانمان سوز بود، جوانان مارا گرفت (عند ربهم يرزقون) ويراني در بر داشت اما مایه ی عزت ايران اسلامي وشكوه و عزت دين شد. تحريم ها ما را با مشكل مواجه كرد اما به لطف خدا باعث شد در بسياري از نيازمندي هاي كشور خود كفا باشيم و تبديل به فرصت شد الحمد الله.

و اگر مقايسه اي گذرا داشته باشيم در خصوص تهاجم نظامي و تهاجم اقتصادي و اثرات آن باید بگوییم که:

  1. در تهاجم اقتصادي وتهاجم نظامي طمع به خاك ،زمين ، منابع سرشار وزير ساختهاي كشور است.
  2. در تهاجم نظامي واقتصادي با سر وصدا و تهديد و تصوير سازي غير واقعي از فضاي كشور براي مردم است.
  3. ايجاد فضاي ناامني وقحطي و مشكلات عمده رفاهي و معيشتي از آينده توسط دشمن در دستور كار است .
  4. خوف ورجاء نسبت به وقوع جنگ سخت نظامي
  5.  دشمن در صدد بوجود آوردن يك جو سنگين عليه كشور و تصوير نابسامان اقتصادي است كه مخاطب آن اين تصوير نابسامان اقتصادي مسئولين مردم ونخبگان است.
  6. تشديد تحريم ها وتبليغات گسترده راجع به اثر گذاري تحريم ها و فلج شدن ايران اسلامي
  7. در جنگ اقتصادي دشمن مي خواهد اين تصوير را ايجاد كند كه اگر مردم پولي دارند بجاي آنكه آن پول را در بانك و در توليد قرار دهند اين پول را تبديل به كالا واجناس كنند ودر خانه‌هايشان نگهداري كنند و القاء كنند كه كمبود كالاي اساسي در راه است و بوجود آمدن قحطي و آن را به افكار عمومي مردم القاء كنند .

براي برون رفت از اين دو مرحله بايد در :

  1. ابتدا به نقشه راه ورهبر فرزانه انقلاب توجه وبصورت كامل عمل كرد(حمايت توليد ملي وسرمايه ايراني)
  2. مردم را به تلاش و كوشش هرچه بهتر وبيشتر دعوت كرد
  3. اميدواري به آينده و نتيجه كار
  4. بايد مردم بدانند كه اعتماد به نفس و باور توان خود كنند.
  5. تقويت انگيزه ونشاط گسترش يابد.
  6. كارها با تفكر و مطالعه و تحقيق صورت گيرد .
  7. اهميت دادن به جوانان كه داراي ايده وشورو نشاط هستند مانند دوران دفاع مقدس
  8. تحت تأثير وجوسازي دشمن قرار نگرفتن
  9. بصيرت وهوشياري وصبر و استقامت مردم عزيز

پرهيز از اشرافي‌گري و تجمل گرايي

ارتقاء معنويت واخلاق

  1. تكليف شناسي و عمل به آن و در پايان با استفاده از قرآن كريم عوامل پيروزي در اداره امور به شرح ذيل است:
  2. رهبر توانا ولايق – خداوند را سپاسگزاريم كه نائب المهدي ولايت مطلقه ما را به عهده دارد.
  3. پيروان لايق – مردم در طول انقلاب اثبات كردند كه ولايت محور و ولايت پذير هستند.
  4. توكل واميد – گفتمان نه شرقي ونه غربي امام خميني را اطاعت كرند و فقط اميد به خداوند دارند و بس .
  5. دعا واستمداد از خداوند – من را ياد كنيد تا به ياد شما باشم (بقره152)
  6. صبر واستقامت – با اطاعت پذيري مردم در طول انقلاب اثبات كردند.
  7. انگيزه الهي داشتن – مردم با تقديم بالغ بر 250 هزار شهيد در طول انقلاب اثبات كردند.

 انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان