کد خبر: ۳۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

کمک 2 میلیارد ریالی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی در فارس

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: در شش ماه نخست سال گذشته به 815 خانواده آسیب‌دیده از حوادث طبیعی در استان بیش از 2 میلیارد ریال کمک شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس عباس شکری امروز در شیراز اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های زندگی بشری به ویژه برای مردم کشورهای در حال توسعه وقوع حوادث و بلایای طبیعی است.

وی افزود: براساس آمارهای منتشر شده در 20 سال گذشته بیش از 3 میلیون نفر در اثر بلایای طبیعی در جهان جان خود را از دست داده‌اند و زندگی بیش از یک ‌میلیارد نفر در اثر همین بلایا به خطر افتاده است.

این مسئول تصریح کرد: اکثر حوادث رخ داده در کشورهای در حال توسعه از نوع طبیعی بوده که ایران در این راستا جزو 10 کشور حادثه‌خیز جهان محسوب می‌شود، در حالی که تنها یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس افزود: حدود شش درصد تلفات بلایای طبیعی جهان به ایران تعلق داشته و بر اساس نقشه زلزله و گسل‌های موجود در کشور، فارس بر روی چند گسل اصلی قرار دارد.

شکری اضافه کرد: برای حمایت از خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد در سال گذشته 62.5 میلیارد ریال اعتبار در شش ماه نخست از سایر دستگاه‌ها جذب این نهاد مردمی شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری جذب اعتبار بیشتر و قابل قبول در مناطق محروم با هماهنگی بخش‌های مختلف کمیته امداد و کمیسیون توانمندسازی استان صورت گرفته است، تصریح کرد: تکمیل فرم نیازسنجی برای مددجویان، تعمیم تفاهم‌نامه مشابه در منطقه امیرسالار به دیگر مناطق محروم و کپرنشین، افزایش سرانه ایتام و پیگیری الگوی مناسب در مورد توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار از جمله فعالیت‌های کمیته امداد فارس بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 8 هزار و 516 یتیم از سوی 2 هزار و 435 حامی در مناطق محروم حمایت می‌شوند؛ با میانگین سرانه 510 میلیون ریال به ازای هر یتیم، اعزام شبکه بهداشت برای بینایی‌سنجی و معاینه افراد زیر‌پوشش و توزیع اقلام بهداشتی به تمام خانواده‌ها به ارزش 2 میلیون ریال از دیگر فعالیت‌های سال گذشته این نهاد مردمی است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان