کد خبر: ۳۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱

مشکل اصلی ما فرهنگ کار است

شهردار شیراز با بیان اینکه کار تنها پشت میزنشینی نیست، گفت: مشکل اصلی ما فقط بیکاری نبوده بلکه فرهنگ کار است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: شنیده می‌شود که عده‌ای، اجرای برخی از پروژه‌های در حال اجرای کلان‌شهر شیراز را به متخصصان و پیمانکاران استان‌های دیگر نسبت می‌دهند و توانایی و تخصص جوانان این شهر و استان را دست کم گرفته‌اند.

شهردار شیراز افزود: عده‌ای از شهروندان هنوز به این خودباوری نرسیده‌اند که فعالیت‌ها و اقداماتی که در کلان‌شهر شیراز صورت می‌گیرد، نتیجه تلاش و کوشش فرزندان همین شهر و دیار است.

وی ادامه داد: فرهنگ کار و تلاش باید در بین تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان در تمام بخش‌ها و زمینه‌ها گسترش یابد.

پاک فطرت ادامه داد: امروز در جامعه بیکاری وجود دارد اما مشکل اصلی به فرهنگ کار باز می‌گردد و در حقیقت می‌توان گفت که مشکل فرهنگ کار حادتر از مشکل بیکاری است.

شهردار شیراز ادامه داد: عده‌ای فکر می‌کنند که کار و اشتغال یعنی پشت میزنشینی و کار اداری، در حالی که جامعه در تمام بخش‌ها نیازمند نیروی کار توانمند است.

وی ابراز داشت: امروز یک کارگر فنی درآمدی معادل 1.5 میلیون تومان در ماه دارد در حالی که حقوق یک کارمند به اصطلاح پشت میزنشین یک سوم این رقم است.

پاک فطرت، با تاکید بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ کار در بین جوانان گفت: باید این ذهنیت جوانان که کار تنها پشت میزنشستن است را تغییر دهیم.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: مشکل ، اصلی ، فرهنگ کار ، شیرازه
نظرات بینندگان