کد خبر: ۳۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

معرفی 534 پژوهش به دستگاه‌های اجرایی فارس

معاون توسعه مدیریت و نیروی انسانی استانداری فارس گفت: در سال جاری 534 عنوان پژوهش مرتبط با صنعت به دستگاه‌های اجرایی این استان معرفی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، عبدالحسین نافیان ظهر امروز در همایش «نقش ارتباط دانشگاه و صنعت در تولید ملی» اظهار داشت: برنامه پنجم توسعه نشأت گرفته از سند چشم‌انداز و قانون اساسی است و در همین سند بر لزوم بهره‌گیری از توان پژوهشی دانشگاه در صنعت تاکید شده است.

وی افزود: شناخت قانون برنامه پنجم برای هر مدیر ضرورت دارد و باید آنها را هماهنگ با یکدیگر پیش برد.

نافیان با اشاره به برگزاری «نمایشگاه علم تا عمل» و حضور پررنگ فارس در آن ابراز داشت: در سومین جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل 65 طرح از استان فارس که از علم به محصول تبدیل شده‌ بودند در مصلای تهران به نمایش گذاشته شد.

به گفته وی، در این جشنواره استان فارس با رشد صد در صدی تعداد طرح‌های برگزیده ملی درخشش خوبی در کشور داشت.

معاون شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این همایش بیان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز پارس جنوبی یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است.

علی منتصری تصریح کرد: 20 میدان غیر فعال گازی و نفتی، سه میدان در حال توسعه گازی، سه میدان در حال توسعه نفتی و 18 حلقه چاه تولیدی حوزه فعالیت این شرکت است.

منتصری با یادآوری توطئه‌های دشمن برای اعمال فشار اقتصادی بر کشور ابراز داشت: توربین شرکت زیمنس که قرار بود بین 20 تا 30 هزار ساعت کار کند پس از هشت هزار ساعت کار متوقف شد و به دلیل تحریم قطعات مورد نیاز در اختیار کشور قرار داده نشد که با تلاش مهندسان و محققان کشور توربین و کمپرسور آن با توان 40 میلیون متر مکعب بازسازی شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان