کد خبر: ۳۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

ترویج کتابخوانی، سرمایه‌گذاری فرهنگی است

امام جمعه قیروکارزین گفت: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌ها، سرمایه‌گذاری فرهنگی برای رشد جامعه است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار داشت: عده بسیاری از اهل دنیا به دلیل نداشتن صبر در گرفتاری‌ها بندگی را از یاد برده و در اعمال و رفتار خود عبودیت را که از مهم‌ترین اهداف خلقت است فراموش می‌کنند.

وی افزود: مدیران شهرستان هوشیار باشند و با بصیرت حرکت کنند و در مسیر خدمتگزاری، مسائل دنیوی را فدای آخرت خود نکنیم و ارزش‌ها را زیر پا نگذاریم.

امام جمعه قیروکارزین با بیان اینکه نباید مسائل جزئی را بزرگ کرد ابراز داشت: شهرستان به صورت فعال در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند و تمام مسئولان باید با همراهی و همدلی در مسیر توسعه آن در تمام عرصه‌ها حرکت کنند.

اکبری تکریم ارباب رجوع در ادارات را بسیار مهم دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع در ادارات یک تکلیف است و مسئولان باید در راستای تحقق آن قدم بردارند و در خور شان و منزلت مردم همیشه در صحنه شهرستان به آنان خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در قیروکارزین در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: تلاش برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌ها، سرمایه‌گذاری فرهنگی برای رشد جامعه و گره‌گشای بسیاری از مشکلات در عرصه علمی و فرهنگی است.

وی در این جلسه بر حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی وظیفه سنگینی در جامعه برعهده داشته و حمایت از این نهاد فرهنگی می‌تواند نیل به اهداف فرهنگی و توسعه جامعه را امکان‌پذیر کند.

اکبری با بیان این که باید با طراحی و تدوین برنامه‌های جذاب و کارآمد، برای افزایش سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه تلاش و همت کرد، افزود: کتاب و کتابخوانی اهمیت بسیاری دارد و فرهنگ غنی اسلام در حوزه علم و مطالعه تاکید بسیار کرده است.

امام جمعه قیروکارزین گفت: این هفته فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان