کد خبر: ۳۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

بهره‌گیری از تمام امکانات برای ارتقای سلامت دندان

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان گفت: باید برای حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان از تمام امکانات بهره برد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، عبدالحمید ظفرمند بعد از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی مسئولان عالی‌رتبه حوزه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در هتل همای این شهر برگزار شد با قرائت پیام وزیر بهداشت و درمان، اظهار داشت: سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت عمومی انسان است که باید در این راستا تمام امکانات بسیج شوند.

وی گفت: بهداشت دهان و دندان نه تنها به عنوان عضوی از بدن بلکه به لحاظ ارتباط بسیار نزدیکی که با سایر اعضای بدن دارد در سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان افزود: با توجه به تنوع روش‌های درمانی، پیشرفت تکنولوژی و افزایش چشمگیر هزینه‌های درمان، بیماری‌ها نه تنها متنوع بلکه صعب‌العلاج نیز شده است.

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی کشور‌ها در شرایط کنونی مناسب نیست ابراز داشت: با توجه به اینکه توانایی مالی مردم کمتر شده و پرداخت هزینه‌های درمان برای همگان میسر نیست، پیشگیری از بروز بیماری‌ها از مهم‌ترین راهکارهای سلامت دهان و دندان است.

ظفرمند با بیان اینکه ارائه آموزش‌های حفظ و سلامت دندان باید در سنین کودکی انجام شود، اضافه کرد: بهترین سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت فرهنگ‌سازی در دوران کودکی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید سیاستگزاری صحیح سیستم بیمه‌ای سلامت با هدف سلامت، نه درمان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، دومین اجلاس بین‌المللی مسئولان عالی‌رتبه حوزه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به مدت سه روز در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان