کد خبر: ۳۷۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱

انتقال پایانه مسافربری امیرکبیر به خارج از شیراز

شهردار منطقه چهار گفت: پایانه مسافربری امیرکبیر تا پایان سال جاری به خارج از شهر انتقال می‌‌یابد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، اسماعیل صالحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی مربوط به احداث پایانه جدید مسافربری در ورودی شهر شیراز از سمت پلیس‌راه شیراز ـ بوشهر به سرعت در حال انجام است و تا پایان امسال ترمینال مسافربری امیرکبیر به خارج از شهر شیراز انتقال می‌یابد.

وی احداث و تکمیل المان ورودی شهر شیراز از سمت بوشهر را مهمترین و اصلی‌ترین پروژه عمرانی شهرداری منطقه چهار دانست و ابراز داشت: تکمیل المان ورودی شهر شیراز از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این منطقه بوده که با سرعت در حال اجرا است.

شهردار منطقه چهار اضافه کرد: در کنار المان ورودی شهر شیراز احداث تفرج‌گاه بزرگی نیز در دستور کار است که با همکاری شهرداری منطقه 9 انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت المان ورودی شهر شیراز در سه فاز به طول 600 متر و با سه پایه انجام می‌شود، گفت: با احداث این المان و تفرج‌گاه تفریحی قسمت شمالی جاده به قسمت جنوبی که در منطقه 9 است متصل می‌شود.

صالحی افزود: احداث تله‌کابین نیز در این تفرج‌گاه مورد توجه قرار گرفته است که با تکمیل این پروژه شهروندان می‌‌توانند از فضای سبز و طبیعت بکر شیراز بهره ببرند.

وی ادامه داد: تا کنون 700 هزار متر کوه‌بری کرده‌ایم و طی قراردادی که با پیمانکار داریم پیش‌بینی می‌شود المان ورودی این شهر تا پایان سال جاری یا سه ماهه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهردار منطقه چهار گفت: تنها برای المان ورودی شهر از سمت بوشهر 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در ادامه از افتتاح نخستین پارک آبی شیراز در 22 بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: پارک آبی فروزان به عنوان یکی از پروِژه‌های مهم شهرداری منطقه چهار تا 22 بهمن ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

صالحی از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه پارک آبی خبر داد و ابراز داشت: تاکنون یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان برای احداث این پارک هزینه کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان پروژه 200 میلیون تومان دیگر هزینه شود.

وی در ادامه با اشاره به تملک زمین توسط شهرداری منطقه چهار به منظور احداث تقاطع بلوار رحمت _ با هنر خاطرنشان کرد: برای احداث این تقاطع تاکنون 17 میلیارد ریال کار تملک را انجام داده‌‌ایم و تا پایان سال نیز 13 میلیارد ریال تملک دیگر انجام می‌دهیم.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری، پروژه‌های عمرانی در شهرداری منطقه چهار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 111 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه گذشته امسال موفق به جذب 74 درصدی بودجه شهرداری این منطقه  شده‌ایم، گفت: بودجه عمرانی شهرداری منطقه چهار حدود 10 میلیارد تومان و بودجه تملک حدود 4 میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی ما بر این است که در متمم بودجه این رقم را به 18 میلیارد تومان افزایش دهیم.

شهردار منطقه چهار در ادامه با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف شهرداری اظهار کرد: سیاست شهرداری بر این است که علاوه بر استفاده از توان بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف، پارک‌های بزرگ را نیز به صورت خودکفا اداره کند.

وی ادامه داد: به منظور اداره پارک‌های بزرگ به صورت خودکفا نسبت به احداث واحد‌های تجاری و غرفه‌های مختلف در پارک‌ها و کنار آنها اقدام شده است.

صالحی در این راستا از طراحی 10 واحد تجاری کنار پارک جنت، هفت واحد تجاری کنار پارک کاج و 10 واحد تجاری کنار پارک حیدری خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احداث چهار پل ‌هوایی در آینده خبر داد و افزود: این چهار پل هوایی جلوی پادگان زرهی، درمانگاه محمد رسول‌الله، حسینیه عاشقان ثارالله و شهرک پرستو احداث می‌شود.

صالحی در پایان از صدور 460 هزار متر مربع پروانه ساختمانی در هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
یک شهروند دقیق
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱
0
تناقضات شهردار منطقه چهار تمامی ندارد و در همین مطلب یک جا عنوان می کند المان ورودی شیراز در دست ساخت است و منطقه پل گچی را ورودی شیراز تعریف می کند ولی در همین مطلب عنوان می کند ترمینال امیرکبیر به خارج از شهر شیراز منتقل می شود

در حالی که المان ورودی شیراز حدود 5 کیلومتر بالاتر از پلیس راه سابق شیرازبوشهر ( یعنی همان منطقه ساخت ترمینال امیرکبیر ) است

لطفا جناب شهردار در کلامتان دقت کنید و غذب شیراز را هم جنوب اعلام نکنید