کد خبر: ۳۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱

محکومیت متخلفان عرضه‌ کننده کالای تقلبی در فارس

مدیرکل استاندارد فارس گفت: هشت متخلف عرضه کننده کالای تقلبی و غیراستاندارد در استان فارس محکوم شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز ، مرتضی رهنما اظهار داشت: در راستای کنترل و نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی و محصولات عرضه شده در بازار این استان، پرونده هشت متخلف تولید و عرضه ‌کننده کالاهای فاقد کیفیت و غیراستاندارد در استان فارس به مراجع قضایی ارجاع شد که متخلفان محکوم به پرداخت جریمه نقدی شدند.

وی با هشدار به تولیدکنندگان در مورد تولید کالای باکیفیت و استاندارد، از مردم خواست تا با مصرف کالاهای باکیفیت و دارای نشان استاندارد از تولیدات داخلی حمایت کنند.

جمع آوری کالای غیراستاندارد در فارس

مدیرکل استاندارد فارس در ادامه از جمع‌آوری کالای غیراستاندارد در این استان سخن گفت و ابراز داشت: در راستای کنترل و نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی و محصولات عرضه شده در بازار، کارشناسان اداره کل استاندارد یک نمونه چیپس با نام شهریار را که بدون مشخصات و تاریخ تولید و انقضا و آدرس تولیدکننده است به دلیل غیر استاندارد بودن جمع‌آوری کردند.

وی از مصرف‌کنندگان خواست از خرید این کالا خودداری کرده و در صورت مشاهده آن در سطح بازار، مراتب را با شماره تلفن 1517 (رسیدگی به شکایات اداره کل) و یا تلفن 6290906 (تلفن گویای اداره کل) اطلاع دهند.

جمع‌آوری 108 وزنه غیراستاندارد در فارس

رهنما همچنین در ادامه از جمع‌آوری 108 وزنه غیراستاندارد در استان فارس خبر داد و بیان کرد: در راستای کنترل وسایل توزین و سنجش در این استان و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ماه‌های مهر و آبان یک‌هزار و 46 ترازو مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد 988 ترازو مطابق با استاندارد بوده و 58 ترازو مردود و پلمب ضمن اینکه 108 وزنه غیراستاندارد نیز جمع‌آوری شد.

کشف جعل علامت استاندارد در فارس

این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت تولیدی صبا سالم به دلیل جعل علامت استاندارد، تولید و عرضه کالای فاقد کیفیت در مراجع قضائی محکوم به جریمه 100 میلیون ریالی شد.

حمایت از آزمایشگاه‌های همکار در پیشبرد اهداف استاندارد

مدیرکل استاندارد فارس در ادامه حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و حفظ ایمنی و سلامت جامعه را از جمله اهداف استاندارد برشمرد و افزود: با افزایش کیفیت کالا در اثر رعایت استانداردها می‌توان به میزان بالای بهره‌وری دست یافت و ضایعات صنایع تولیدی را کاهش داد.

رهنما اضافه کرد: کاهش ضایعات صنایع تولیدی منفعت تولیدکننده و مصرف‌کننده را به همراه دارد.

وی حمایت از بخش خصوصی توانمند واجد شرایط به منظور تاسیس آزمایشگاه همکار در تمام شهرستان‌های این استان را جزو سیاست‌های اداره استاندارد برشمرد و ابراز داشت: نظارت بر کار آزمایشگاه‌های همکار از وظایف سازمان استاندارد است.

واگذاری امور به دفاتر پیشخوان دولت

رهنما در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با واگذاری فعالیت تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان فارس به دفاتر پیشخوان دولت، تاکنون 281 مورد تقاضای تمدید پروانه از طریق این دفاتر به بخش اجرای استاندارد اداره کل تحویل شده که از این تعداد، 63 درصد پروانه خود را تمدید کرده‌اند.

مدیرکل استاندارد فارس در پایان بیان کرد: واگذاری امور به دفاتر پیشخوان دولت باعث کاهش مراجعات مردم به ادارات و افزایش کیفیت در ارائه خدمات شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان