کد خبر: ۳۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

میانگین بارندگی امسال فارس به بیش از 244 میلی متر رسید

میانگین بارندگی امسال استان تا کنون بیش از 244 میلی متر است درحالی که در مدت مشابه سال گذشته مقدار نزول باران در کل استان فارس 247 میلی متر بود.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس گفت: بیشترین میزان نزول باران درفارس را شهر شیراز به خود اختصاص داد.
محمد رضا ارجمند گفت: میانگین بارندگی امسال استان تا کنون بیش از 244 میلی متر است درحالی که در مدت مشابه سال گذشته مقدار نزول باران در کل استان فارس 247 میلی متر بود.
وی ادامه داد: متوسط بارندگی مورد انتظار درازمدت تا 18 فروردین در فارس، 281 میلی متر است، که امسال تا کنون 244 میلی متر بارندگی صورت گرفته و این بارش ها 80 درصد بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت سالانه استان فارس را در بر می گیرد.
ارجمند افزود: حجم آب مخزن سدهای استان فارس پارسال در چنین روزی بیش از یک میلیارد و 125 میلیون متر مکعب بود که هم اینک این میزان به یک میلیارد و 42 میلیون متر مکعب رسیده است.
وی در ادامه گفت: با وجود بارش های مناسب امسال، هنوز اثرات خشکسالی سال های اخیر به قوت خود باقی است و به همین سبب استفاده صحیح از منابع آبی و توجه بیش از پیش به مصرف درست این منابع و مدیریت صحیح آنها، اثرات افت سطح آب های زیرزمینی و پیامدهای ناشی از خشکسالی را کاهش می دهد و تا اندازه ای این وضعیت را بهبود می بخشد.
نظرات بینندگان