کد خبر: ۳۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس؛

حضور رئیس‌جمهور در مراسم روز سعدی در شیراز قطعی نیست

حضور رئیس‌جمهور در مراسم روز سعدی در شیراز قطعی نیستمدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس در ادامه پیرامون حضور مسئولان کشوری در این مراسم بیان کرد: پیگیر هستیم که رئیس جمهور به همراه دیگر مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حضور داشته باشد اما این موضوع هنوز قطعی نشده است.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس از حضور ۶۶ سفیر کشورهای مختلف در مراسم یادروز سعدی خبر داد.

فریدون فعالی در رابطه با برنامه های یادروز سعدی گفت: در مراسم یادروز این شاعر ۶۶ سفیر از کشورهای مختلف از ۴۱ نمایندگی حضور دارند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت سعدی اظهار داشت: به منظور برگزاری مراسم که در شان این شاعر بزرگ باشد ستاد بزرگداشتی تشکیل و بررسیهای لازم در این خصوص انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس در ادامه پیرامون حضور مسئولان کشوری در این مراسم بیان کرد: پیگیر هستیم که رئیس جمهور به همراه دیگر مسئولان کشوری و لشکری در این مراسم حضور داشته باشد اما این موضوع هنوز قطعی نشده است.

وی در رابطه با برنامه های پیش بینی شده برای این روز نیز اظهار داشت: در این راستا برنامه های علمی و فرهنگی برای بزرگداشت سعدی در استان در نظر گرفته شده است.

فعالی با اشاره به اینکه برگزاری یک برنامه مناسب با جایگاه سعدی در دستور این اداره کل است، ادامه داد: تلاش براین است که با برنامه ریزی دقیق و مناسب برنامه ای که شایسته جایگاه این شاعر بزرگ باشد اجرا شود همچنین برگزاری مراسم با قوت بیشتر نیز مورد توجه قرار دارد.

رونمایی از نسخ خطی

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر پیرامون اینکه در مراسم بزرگداشت سعدی از کتبی رونمایی می شود، بیان کرد: طبق روال هر سال قرار است که از یک نسخ خطی با حضور مقامات کشوری رونمایی شود.

وی گفت: همچنین در راستای رونمایی از این نسخ خطی دستور چاپ آن نیز از رئیس جمهور گرفته می شود.

فعالی در خصوص برخی از انتقادات مطرح شده پیرامون عم استفاده از اهالی ادب و فرهنگی بومی فارس دراین مراسم نیز گفت: این برنامه هایی که برای یادروز سعدی یا حافظ اجرا می شود به همت اهالی فرهنگ و ادب و مسئولان فارس است.

وی ادامه داد: اگر از اهالی ادب غیربومی در استان برای برگزاری این مراسم استفاده می شود فقط به دلیل جایگاه بزرگ سعدی و حافظ است و درصد هستیم بزرگداشتی درخور آنها برگزار کنیم.

اول اردیبهشت ماه به عنوان یادروز سعدی نامگذاری شده است.

نظرات بینندگان