کد خبر: ۳۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲

چه کسانی از فارس در جشن دولت شرکت کردند؟/احمدی نژاد از روزنامه خبرجنوب تقدیر کرد

شاید بتوان گفت مطالبات مردم، روشنگری رسانه ها و موضع گیری نمایندگان مجلس و علما و ائمه جمعه در این خصوص مثمر ثمر بود. به گونه ای که برخی از فرمانداران و مسئولین شهرستان ها چند روز قبل از برگزاری جشن آزادی برای رفتن به تهران اعلام آمادگی کرده بودند.
به گزارش شیرازه، از مدت ها قبل دولت، تمام همت خود را صرف این کرده بود که بتواند 100 هزار نفر را با عنوان تقدیر از فعالان ستادهای نوروزی به استادیوم آزادی بکشاند و به تعبیر برخی سیاسیون نوعی قدرت مانور خود را به رخ منتقدین و مخالفین بکشد.

از این رو، طبق برخی خبرهای منتشر شده غیر رسمی قرار شد از استان های مختلف کشور و از ادارات و سازمان های دولتی، کارمندان، کارگران، دانش آموزان و اعضای هلال احمر را به همراه خانواده هایشان، با خرج دولت، به تهران بیاورند و برگردانند.

روز پنج شنبه 29 فروردین فرا رسید. دهها خودروی اداری و اتوبوس و مینی بوس، از سراسر کشور در اطراف استادیوم آزادی پارک کردند تا افرادی که از شمال، جنوب، شرق و غرب کشور، آمده بودند سکوهای ورزشگاه صد هزار نفری را پر کنند.

اما علی رغم تمام پیش بینی ها، خرج ها و برنامه ریزی ها، استادیوم آزادی پر نشد. به طور مثال از 5000 نفری که سهمیه استان فارس بود، تنها حدود 20 درصد این سهمیه در این جشن شرکت کردند و تقریبا هیچ یک از فرمانداران یا بخشداران شهرستانهای فارس هم علی رغم اعلام آمادگی قبلی در این مراسم شرکت نکردند.

البته دلیل حضور نیافتن فرمانداران یا بخشداران در این جشن را نمی توان این طور تعبیر کرد که آنان به صورت دسته جمعی از حضور انصراف دادند یا عدم حضور آن ها نتیجه مشغولیت بود. بلکه شاید بتوان گفت مطالبات مردم، روشنگری رسانه ها و موضع گیری نمایندگان مجلس و علما و ائمه جمعه در این خصوص مثمر ثمر بود. به گونه ای که برخی از فرمانداران و مسئولین شهرستان ها چند روز قبل از برگزاری جشن آزادی برای رفتن به تهران اعلام آمادگی کرده بودند.

پیگیرهای خبرنگار شیرازه حاکی از آن است که از شهرستان لار تقریبا 150 نفر، لامرد 40 نفر زن و 5 نفر مرد، کازرون 3 نفر، سروستان 8 نفر، نورآباد 55 نفر، مرودشت 160نفر، فسا 33 نفر، داراب 34 نفر، پاسارگاد 60 نفر، آباده 20 نفر، قیروزکارزین 18 نفر، شیراز حدود 100 نفر و از شهرستان های دیگر استان نیز ارقامی مشابه همین اعداد و حتی از بعضی از شهرستان ها هیچ فردی در میتینگ دولت شرکت نکرده بود.

گزارش این استقبال بی فروغ بود که همه برنامه های از قبل تعیین شده اجرا نشد. مشایی نیامد، اوضاع ورزشگاه آزادی برای گفتن "زنده باد بهار" اصلا فراهم نشد و جمعیت به جای "زنده باد بهار " شعار "ناهار ناهار" سر دادند.

بالاخره بعد از چند ساعت تاخیر رئیس جمهور با هلیکوپتر در ورزشگاه فرود آمد و بعد از 10 دقیقه سخنرانی به 9 نفر شامل یک پزشک، یک روحانی،یک راننده، یک امدادگر و... لوح تقدیر داد. البته در بین تشویق شدگان نام روزنامه خبرجنوب شیراز هم به چشم می خورد!

پرداختن به سایر حواشی این میتینگ از حوصله این بحث خارج است. اما سوال جدی قابل طرح این است که چه می شود رئیس جمهوری که روزگاری عکس های ساده زیستی اش بر سر سفره ای با نان و پنیر، دل دلدادگان انقلاب را گرم می کرد امروز برای هزینه شدن بی دلیل میلیاردها تومان سکوت می کند.

همان رئیس جمهوری که برای چند صد میلیون تومان، هدایای ریاست جمهوری را حراج و هزینه آن را صرف محرومین می کند محور و سخنران مراسمی می شود که تنها برای انتقال شرکت کنندگانش دهها میلیارد خرج روی دست بیت المال می گذارد!

و باید گفت: چه تاثیری دارد همنشین...

انتهای پیام/523


نظرات بینندگان