کد خبر: ۳۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
جانا سخن از زبان ما می گویی!

احمدی نژاد: معادن دست آدم های خاص است/ نمی گذارند مردم وارد شوند!

معدن چاه مرغی ده بید مثال بارزی از مبارزه دولت نهم با ویژه خواری و باندهای خاص است! معدنی که با مصوبه دولت اول احمدی نژاد به مردم این شهر داده می شود و در دولت دوم احمدی نژاد با امضای معاون اولش از مردم گرفته می شود.
 شیرازه- «چند سال قبل از اين، بنده درباره‌ فساد اقتصادى، به رؤساى قوا نامه دادم. خب، با فساد اقتصادى مبارزه كنيد. به زبان گفتن كه مطلب تمام نمي‌شود؛ عملاً با فساد مبارزه كنيد. هى بگوئيم مبارزه با فساد اقتصادى. خب، كو؟ در عمل چه كار شد؟ چه كار كرديد؟ اينهاست كه انسان را متأثر مي‌كند.» (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی 28 بهمن 1391)

وعده و شعار رئیس جمهور در هشت سال گذشته که بارها تکرار شده و در بسیاری از موارد بعد از مدتی بسیاری از این وعده ها و شعارها به فراموشی سپرده و یا تکذیب شد. به چند نمونه از صحبت های رئیس جمهور در این خصوص توجه کنید.

كسي كه حريم بيت‌المال را مي‌شكند چه حرمتي دارد؟ حرمت متعلق به بيت‌المال است و اين حقوق مردم است كه بايد حرمت داشته باشد.

دولت دست رانت‌خواران را از اقتصاد كشور كوتاه مي‌كند و مانع سوء‌ استفاده‌هاي مالي خواهد شد.

رئیس جمهوري با بيان اينكه دست افراد آلوده به تخلفات اداري را از بيت‌المال قطع مي‌كنيم، گفت: من شخصا مساله برخورد با تخلفات اداري را پيگيري خواهم كرد.

وظيفه دولت است كه با فساد، رشوه، پارتى‌بازى و رانت‌خوارى مقابله بكند. به لطف خدا دولت مصمم است موانع را از پيش پاى ملت بردارد. بخشى از موانع پيش پاى حركت ملت ما عبارت است از بعضى بده بستان‌ها، رابطه‌بازي‌ها و مفاسدى كه در گوشه و كنار به چشم مى‌خورد.

همه‌ بدانند، در اين‌ واگذاري‌ها اجازه‌ داده‌ نخواهد شد كه‌ عده‌اي‌ خاص‌ با ارتباط‌ با سيستم‌ دولت‌، بر ثروت‌ ملت‌ چنگ‌ بيندازند. نه‌ خير، اين‌ متعلق‌ به‌ ملت‌ است‌. بنابراين‌ طراحي‌ ما به‌ گونه‌اي‌ است‌ كه‌ اين‌ ميان‌ مردم‌ برود.

بنده به عنوان خادم، فرزند و برگزيده شما به لطف خدا و با حمايت شما تا ريشه‌كن كردن همۀ اين مفاسد ايستاده‌ايم و از ‌هاي و هوي كنندگان مطلقاً نگراني و ترسي نخواهم داشت.

دولت مصمم است دست دانه‌درشتان و مفسدان اقتصادي كه البته تعداد آنها زياد هم نيست از اقتصاد كشور قطع شود.

این تمام وعده و وعیدهای آقای رئیس جمهور درخصوص مبارزه با باندهای قدرت و ثروت نیست، محمود احمدی نژاد در جدیدترین اظهارات خود در استان هرمزگان، گفت: ایران روی کمربند معدنی قرار دارد. ولی متأسفانه معادن در دست گروه‌های خاص است و نمی‌گذارد مردم وارد عرصه توسعه معادن شود.
مخاطب جدی تمام سوالات و ابهامات در این قضیه خود رئیس جمهور است. چرا که همواره در طول قریب به 8 سال گذشته هیچ کس به اندازه وی مسئول مبارزه با گروه های خاص نبوده و اینکه هیچ فردی به اندازه وی به لزوم مبارزه با مفاسد از هر نوعی تاکید نداشته است.

به طور مثال در استان فارس معادن غنی وجود دارد که به طور جد با همین مشکلاتی که رئیس دولت دهم عنوان می کند مواجه است. معدن چاه مرغی ده بید مثال بارزی از مبارزه دولت نهم با ویژه خواری و باندهای خاص است! معدنی که با مصوبه دولت اول احمدی نژاد به مردم این شهر داده می شود و در دولت دوم احمدی نژاد با امضای معاون اولش از مردم گرفته می شود.
آن چه از اظهارات این چنینی اقای رئیس جمهور فارغ از حاشیه های همیشگی اش می توان فهمید، این است که شعار عدالت خواهی اگرچه در متن دولت نهم بود اما با آمدن حاشیه سازان به متن دولت دهم حرف های تکراری و بی عملی است که بوی فرار از مسئولیت می دهد.

نظرات بینندگان