کد خبر: ۴۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۲
ارسال درب های حرم باب الحوائج:

اتمام ساخت درب های حرم باب الحوائج توسط هنرمندان شیرازی در ایلام

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از اتمام مونتاژ نهایی 2 درب حرم مطهر حضرت عباس(ع) در استان ایلام توسط هنرمندان شيرازي خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: دو درب مورد نظر درب‌هاي طلای حرم مطهر قمربنی هاشم‌(ع) است كه توسط هنرمندان شيرازي آماده شده است.

جابر مهدی‌یار با بیان اینکه هزینه ساخت این 2 درب مطلایی مطهر را مردم شریف و ولایتمدار استان ایلام تقبل كرده‌اند، گفت: این درب‌ها در ابعاد 2 متر و 60 سانت عرض و سه متر و 30 سانتي‌متر ارتفاع و از چوب ساج ساخته شده است.

اين مقام مسئول يادآور شد: هنرمندان شيرازي در ساخت اين درب‌ها، علاوه بر ساج از چوب‌های عناب ، فوفل و نارنج نيز استفاده كرده و هنرهايي چون گره کاری و مشبک کاری را روي آن پياده كرده‌اند.

مهدي‌يار اضافه كرد: نصب تعداد300 عدد قطعه خاتم اصیل شیرازی پشت درب‌ها موجب زيبايي كم‌نظير آنها شده به‌نحوي كه اين شيوه سبک کار برای اولین بار نصب و رونمایی می‌شود.

نماینده امام جمعه شیراز در ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس همچنين گفت: 200 کیلوگرم مس، 2 کیلوگرم طلا و 64 قطعه میناکاری شده نيز روی هرکدام از این درب‌ها كار شده و کلماتی با طلا روي آنها برش خورده و نصب شده است.


ساخت یک درب چوبی به حرم مطهر حضرت عباس(ع) توسط هنرمندان لاری

مهدی‌یار همچنین از ارسال یک درب چوبی دیگر به حرم مطهر حضرت عباس(ع) خبرداد و گفت: درب مورد نظر با چوب ساج و کارگره چینی به ابعاد 2متر عرض و 3 متر ارتفاع توسط هنرمندان لاری ساخته و با اشعار عربی مزین شده است.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات فارس خاطرنشان كرد: هر سه درب مذكور، پس از انتقال به مهران، همزمان به كربلا منتقل شده و توسط هنرمندان شيرازي در حرم شريف نصب خواهد شد.


انتهاي پیام/
نظرات بینندگان