کد خبر: ۴۲۵۴۰
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲

تاریخ نظاره گر رفتار احمد رضا دستغیب

احمد رضا دستغیب در نهم اردیبهشت 1355 در شهر شیراز و درخانواد مذهبی متولد شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته علوم سیاسی تا مقطع دکترا ادامه داد.

شیرازه - با اینکه دستغیب در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری در دوراول از حامیان احمدی نژاد محسوب نمی شد، اما در دولت نهم به عنوان رئیس سازمان ملی جوانان فارس منصوب شد.

بعد از اینکه محمد جواد دستغیب از نزدیکان احمدرضا توانست در سال 86 به شورای شهر شیراز راه پیدا کند. دستغیب نیز یک سال مانده به انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با اجاره دفتری در یکی از ساختمان های معالی آباد خود را برای ورود به صحنه رقابت انتخابات آماده کرد.

وی در ابتدا با لیست جبهه متحد اصولگرایان وارد رقابت های اتخابات شد. اما در کمال تعجب نام وی در لیست جبهه اعتماد ملی که وابسته به اصلاح طلبان هم مشاهده شد و همین امر باعث شد نام وی از لیست جبهه متحد حذف شود.

مشاهده نام احمد رضا دستغیب در دو لیستی که هیچ تناسبی از لحاظ سیاسی و فکری با هم نداشتند باعث شد تا انتقادات زیادی را متوجه وی کند.

احمد رضا دستغیب 32 ساله شیرازی توانست در خرداد 87 به مجلس هشتم راه یابد. وی به کمیسیون فرهنگی رفت تا در کنار حداد عادل بر کرسی نایب رئیسی کمسیون تکیه بزند.

با شروع فرایند انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با وجود اینکه نماینده مردم شیراز از محسن رضایی حمایت می کرد، اما بعد از روی کارآمدن احمدی نژاد وی به مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور نزدیک شد تا جایی که به همراه احمدی نژاد به نیویورک سفر کرد.

نزدیکی دستغیب به مشایی حاشیه های زیادی برای این نماینده شیراز ایجاد کرد. دستغیب از جمله نمایندگانی بود که به احمدزاده کرمانی استاندار وقت فارس نزدیکی خاص داشت و در حالی که سایر نمایندگان منتقد حضور وی بودند با او همراهی می کرد.

به هر حال دستغیب باز هم توانست آرای مردم شیراز را در انتخابات سال 90 کسب کند و نماینده مردم شیراز در نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی شود.

دکتر احمدرضا دستغیب در مجلس نهم به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رفت تا متناسب با رشته تحصیلی اش ایفای نقش کند. وب سایت شخصی دستغیب این بار باید مواضع سیاسی دکتر را به جای مواضع فرهنگی وی پوشش می داد.

دستغیب توانست با ورود به فراکسیون رهروان ولایت در مجلس«فراکسیون حامی علی لاریجانی» در اولین حضور خود در کمیسیون امنیت ملی علیرغم حضور کسانی که سابقه های بیشتری در این کمیسیون داشتند و احتمال رای آوری آنان بالا بود، به عنوان نائب رئیس این کمیسیون انتخاب شود.

زمان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با همه حساسیت خود فرا رسید. در این انتخابات احمدرضا دستغیب به طور واضح از کسی حمایت نکرد اما آیت الله سید علی اصغر دستغیب از دکتر ولایتی حمایت کرد.

دکتر دستغیب در این انتخابات در زمانی که برخی از رسانه ها سعی می کردند جلیلی را نماینده دولت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند، در گفتگو با یکی از سایت های حامی جلیلی گفت: من فکر می کنم یکی از پاشنه آشیل ها و نکات مهمی که آقای جلیلی باید به آن دقت کند همین بحران گرایش ستادهای دولتی به وی است.

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به اتمام رسید و حسن روحانی با اکثریت آرا رئیس جمهور و کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد.

احمد رضا دستغیب این بار نیز از کلیات کابینه ای که در آن چند وزیر پیشنهادی از فعالین فتنه 88 بودند دفاع کرد. وی همچنین تنها نماینده فارس بود که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه پشت تریبون مجلس قرار گرفت. در هر حال تاریخ همچنان نظاره گر رفتار دکتر احمد رضا دستغیب خواهد بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
صالح
United States of America
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
8
شما خدایی خیلی نا حق می گید ... اخه این نامردیه .خوب چرا نمیگید چطور از ولایت دفاع کرد .بگید که شیشه خونشو شکستند... مگر آقا نگفتن از دولت حمایت کنین ومگه تکلیف نکردن؟؟؟ منصف باشید.تاریخ شمارو هم نگاه میکنه
ناشناس
در این مطلب فقط یک نگاه به تاریخی به عملکرد این نماینده مجلس شده، میشه بگید کجاش قضاوته؟ بخون تورو خدا بعد اظهار نظر کن
تیز بین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
2
فعلا دور دور روحانی است و بسیاری از نمایندگان مجلس برای دور بعد باید بتوانند برای خود رای جمع کنند
یکی همین نزدیکیا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
7
واقعا که حق شیرازه به هیچ جا نرسه. اخه طرف توی کمیسیون کشاورزی شده نایب رئیس مردم شهر خودشونو میکشن رو سر می برنش حالا این بنده خدا شده نایب رئیس مهمتریم کمیسیون مجلس شما جوری مینویسید که انگار کار خلاف کرده که باوجود نماینده های معروف شده نایب رئیس... بده به خدا
یکی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
6
عجب.جالب است شما بی انصاف هستید.نویسنده محترم نماینده هر شهر برای برآورده کردن نیاز حوزه انتخاباتی مربوطه که شامل جذب اعتبار و رفع کمبودها موکلانش باید ارتباطی با رییس جمهوری و حوزه دفاتر مرتبط با ریاست جمهوری برقرار کند.حالا مشایی باشد اصغری باشد چه اکبری.مهم دفاع و مطالبه از حق مردم شهر محروم شیراز است.کمی منصف باشید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
3
يك سؤال ايا فقط شيراز همين نماينده را دارد كه توان صحبت كردن رادارد؟ چرا هيچ اثري از ديگر نمايندگان شيراز جز اقاي صادقي نميبينيم ؟ اقاي دستغيب فرزند ايت الله سيد علي اصغر دستغيب هستند وپدر ايشان يكي از بابصيرت ترين افراد استان ميباشند وحتما اشراف بر اعمال ايشان رادارند واگر مسئله اي باشد حتما بيان خواهد شد
من درعلماي شهر پيرو ايشانم انشاءالله سايه ايشان برسر شهر مان مستدام باد
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
6
شیراز را با این حرف ها تبدیل به یک ده بزرگ کردید.میدانستید دکتردستغیب با ارتباطی که با دولت داشت هماهنگ کرده بود اجلاس عدم تعهد را به شیراز بیاید تا بهانه ای شود حلقه دوم و سوم کمربندی شیراز احداث شود.تا با این بهانه اشتغال زایی ثابت و پاک از نظر زیست محیطی با برپایی دهکده سران کشورها و سالن های همایش و کنفرانس برای این شهر ایجاد شود.برادر من نسل ها بعد از ما جواب میخوان
گزافه
گزافه نگو برادر
میشناسی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
5
چرا این و میگی.بگو حسادت و تنگ نظری این شهر را نابود کرد.در جوانی در کنار حداد و بروجردی قرار گرفتن از عنایات اللهی به همراه امانت و بار مسولیتی است که مردم با آرای خود به ایشان اعطا کردند. جای تبریک برای ما شیرازی ها دارد تا بلدم بلدم گفتن شما
ناشناس
وای چه حرفها
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
5
بچه شهر مظلوم است. برای بلند کردن پرچم شیراز دستغیب را یاری کنید.
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
5
اینکه دیگه از خودتونه ؟ به خودتونم رحم نمی کنید ؟ آخه چرا ؟ مطمئن باشید یه روز همین بلا به سر شما هم میاد . خدا جای حق نشسته . یا حق
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
2
چرا نسبت به ظرفیتهای عظیمی که می تواند به تغییر اوضاع استان و شهرمان بینجامد بدبین هستیم. مگر ایشان چه کاری انجام داده اند که باید مرتب از این سایت مطالب جهت دار پیرامون ایشان مطالعه کنیم
علي راستگو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
6
آقاي دستغيب در تمام موضع گيريهايش فقط منافع خودش را مي بيند وكاري به معضلات شهر شيراز يعني حوزه انتخابيه اش ندا رد البته يادمان نرفته است كه ايشان مانند دور قبل سه ماه قبل إز انتخابات مجددا سر وكله شان در شيراز پيدا مي شود
کارمند
حق با شماست آقای علی راست گو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
3
خاک بر سرتون حقتون نماینده های موتلفه ایه تا محلتون نزارن وحزبی کار کنند؟آزادی رای واندیشه یعنی همین دلش میخواد رفته حرف زده تا کور بشین.
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
1
در رابطه با حوزه رضویه هم مطلب تهیه کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
1
در مجلس 8ام اصلا در لیست متحد قرار نگرفت. به او گفتند اگر در لیست قرار نگیری باید بری کنار قبول نکرد و رفت تو لیست اعتماد ملی.
در مورد دفاع اصولا نمایندگان محترم استان حال دفاع یا علیه کسی را ندارند. مگر از استان چند نفر حرف زدند که دستغیب فقط موافق بود.
هیچ وقت به او رای ندادم ولی شما را با این سبک خبررسانی همانند فسادطلبان به جهنم بشارت می دهم
منجی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
0
دکتردستغیب ازنمایندگان فعال ودلسوز شیراز هست،البته خاندان دستغیب دراین شهر دشمنان زیادی دارند.بریدودهان خود را آب بکشید از افتراءهایی که به یک مومن زدید.والعاقبه للمتقین
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
0
سلام تشکر از تلاش بی دریغ شما برادر گرامی ایشالا زنده باشی