کد خبر: ۴۲۸۰۱
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۲

موضع دانشگاهیان استان فارس نسبت به سرپرست وزارت علوم چیست؟

این‌که چرا دکتر روحانی حاضر شده است با شعار اعتدال به این عنصر افراطی حتی برای چند هفته و چند ماه هم که شده، سمت سرپرستی یک وزارت‌خانه مهم را بدهد، سوال مهمی است که به نظر دکتر روحانی لاجرم باید به آن پاسخ دهد.

شیرازه- این روزها اخباری در رسانه‌ها منتشر می‌شود که می‌تواند دوباره مجلس و دولت یازدهم را با چالشی جدی روبرو سازد.

پس از معرفی دکتر میلی منفرد از سوی رئیس جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی وی جهت وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری به مجلس، مهم‌ترین بحثی که در خصوص وی در مجلس مطرح و نهایتا موجب شد تا او نتواند از رای اعتماد مجلس برخوردار شود، نقش موثر او در فتنه سال 88 و هم‌چنین نقش آفرینی‌اش در حوادث سال 78 (کوی دانشگاه) بود. اگرچه برخی تلاش کردند تا با جداسازی شخصیت علمی میلی منفرد از شخصیت سیاسی او، وزیری در وزارت علوم را صرفا بسته به ویژگی‌های علمی قرار دهند و از دل این استدلال ضرورت رای اعتماد به میلی را استخراج کنند اما غالب نمایندگان مجلس چنین استدلالی را برنتافته و سرانجام میلی منفرد نتوانست به وزارت علوم راه یابد.

دکتر روحانی که حالا باید سرپرستی را برای این وزارت‌خانه بر می‌گزید، دست روی گزینه‌ای گذاشت که شواهد نشان می‌دهد در فتنه 88 نظرات رادیکال‌تری نسبت به میلی منفرد داشته است. دکتر جعفر توفیقی که سابقه وزیری در وزارت علوم در دولت دوم اصلاحات را هم دارد، در تحصن دانشگاهیان مدعی تقلب در 26 خرداد 1388 در مسجد دانشگاه تهران صریحا مواضعی اتخاذ کرده است که نشان دهنده دهن کجی او به ساختارهای قانونی نظام است. او در این تحصن به عنوان رئیس ستاد دانشگاهیان رئیس جمهور منتخب!!! (یعنی میرحسین موسوی!) گفته است: «به نظر من از هر جنبه که نگاه کنیم ابعاد این تاسف و تاثر و تالم بسیار گسترده است و ما رای شخصیت با تقوا، سالم و مدیر با تجربه‌ای مثل آقای مهندس موسوی را بگیریم و به اسم کسانی بنویسیم که در واقع انقلابیون چند روزه هستند، مدیران چند روزه هستند و ...»

این اظهار نظر قطعی یعنی ادعای تقلب گسترده و مهندسی آرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388.

این‌که چرا دکتر روحانی حاضر شده است با شعار اعتدال به این عنصر افراطی حتی برای چند هفته و چند ماه هم که شده، سمت سرپرستی یک وزارت‌خانه مهم را بدهد، سوال مهمی است که به نظر دکتر روحانی لاجرم باید به آن پاسخ دهد. اما متاسفانه برخی اخبار طی روزهای اخیر منتشر شده است که نشان می‌دهد توفیقی گزینه پیشنهادی روحانی به مجلس جهت تصدی وزارت علوم خواهد بود. خود توفیقی نیز به صورت ضمنی به چنین بحثی اشاره کرده است. اگر این اتفاق بیفتد باز هم نمایندگان مجلس در امتحانی شاید سخت‌تر از امتحان قبل قرار خواهند گرفت. این بار مجلس اگر به گزینه پیشنهادی دولت رای اعتماد ندهد، تحت فشار خواهد بود و به آن اتهام کارشکنی مجلس اصولگرا در مقابل دولت معتدل زده خواهد شد در حالی که شخصی چون توفیقی با همه تجارب و ویژگی‌های علمی‌اش، به دلیل به سخره گرفتن و زیر سوال بردن ساختارهای قانونی این کشور صلاحیت حضور در سمت وزیری در جمهوری اسلامی ایران را ندارد و مجلس نیز نباید از این مساله بگذرد.

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، تشکل‌های دانشجویی، اساتید دانشگاه‌ها و جمع‌های دانشگاهی در شیراز و استان فارس باید به این مسئله ورود کنند. توفیقی نه تنها نسبتی با شعار اعتدال رئیس جمهور محترم ندارد بلکه از گزینه پیشنهادی قبلی که نتوانست رای اعتماد بگیرد هم رادیکال تر است. دانشگاهیان استان فارس نمی‌توانند نسبت به این روند بی‌تفاوت باشند چرا که آن‌ها در صورت وزیر شدن توفیقی، اولین گروهی خواهند بود که در تیر راس سیاست‌های او خواهند بود.

انتهای پیام/523/3

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
4
آقای توفیقی مسولان برگزای انتخابات 92 ،همون هایی بودن که انتخابات 88 سال رو برگزار کردند !!!!
چرا امسال این حرف رو نمی زنید !؟
چون امسال مردم به آقای روحانی رای دادند پس انتخابات درسته نه !؟
چون کاندید شما پیروز شد انتخابات پاکه !؟ نه !؟
اینه منطقتون !؟؟؟؟

4 سال انواع تهمت ها و توهین ها رو به آقای احمدی نژاد کردید
اون خسارت های عظیم رو به کشور زدید...
حالا هم هر کسی حرفی از فتنه میزنه میشه افراطی؟!
شما دوره خودتون ، یعنی دوره افراطات (اصلاحات) !!!!!!!!!!!!! رو فراموش کردید ؟!

شاید شما فراموش کرده باشید ولی ما فراموش نکردیم !!!!

وقتی نتانیاهو به صراحت اعلام میکنه که اصلاح طلبان سرمایه های ما در ایران هستند ! یعنی چی !؟

یک نفر از آقایون مثل اصلاح طلب ! اومد بگه نه خیر اینطوریام نیست !!!؟!؟؟!؟؟ نتانیاهم خیلی غلط کرد همچین حرفی زد و..................... !؟

نه سواله واقعا !!!!
یه نفر از شما حرفی زد !؟؟؟؟؟؟؟

فقط با سکوت معنادارتون خیلی چیزها رو مشخص کردید.... !!!!

رژیم کودک کش و فاشیست اسراییل از اصلاحات حمایت میکنه !!!!!!


شما به کجا رسیدید !؟!؟!؟
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
3
اگر قبول داريم مسئولين، الگوي مردم و نيز الگوي همديگر هستند، نبايد از يك فتنه‌گر در مناصب بالاي دولتي و عمومي استفاده كرد. حالا چه فردي در فتنه 78 مقصر بوده باشد، چه فتنه 88.
انتصاب اين افراد، قبح فتنه و براندازي را در جامعه از بين مي‌برد.
رشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
2
خدایا خودت به داد ما برس . .
نمی دونم آقای دکتر روحانی با چه رویی همچین افرادی رو انتخاب میکنه .
البته از الان توجیه برخیا معلومه !
میگن قبل از سخنان آقا بوده !
اما عزیزان این نشان دهنده بی بصیرتی چنین فردی هست ایشون و امثال اینها که عوام کوچه خیابون نیستن !
بلاخره جایگاهی دارن،اگر اینها هم شرایط خاص رو تشخیص ندن چه فرقی با مردم عادی دارن ؟ آیا اینها اصلا به درد وزارت می خورن به نظرتون ؟
مجلس بازم توی پیچ تاریخی هست . .
اون دنیا تک تکشون باید جواب بدن .
گمنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
3
هالا بشینید بگید دولت سحامی نیست
اموزش و پرورش و علوم مال اوناست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
3
بهترین انتخاب روحانی همین سرپرست علوم بود........
احمدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
3
بعنوان هيات علمي دانشگاه شيراز انتخاب توفيقي را توفيق و افتخاري بزرگ براي جامعه دانشگاهيان مي دانم
حقیقت گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
4
تا آتش بگیره گور امثال شما دلش میخواد نخود هر آش میشین.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
3
جناب آقا يا خانم دلسوز شما اگه امكانش هست يخورده دلسوز ملت ايران باش نه دلسوز فلسطين و.... ميخوام ببينم اين بدبختي كه الان شامل حال مردم ايرانه بدتره يا به قول شما فتنه 88 نكنه شما جز اونايي هستين كه هيچ فشار اقتصادي بهتون نمياد؟ چرا با اين اراجيف دارين باسوادهاي مملكت فراري ميدين ؟ هيچ ميدونين با اين نظريات امثال شماهاست كه ايران الان بيشترين دشمن و تو دنيا داره از نظر شما هركه بگه رهبري رو قبول دارم اما هر دزدي و... بكنه ميشه ادم خوب؟ نديدين همين احمدي ن‍‍ژادي كه ازش تعريف ميكنين چه بلايي سر مجلس آورد؟ يكم واقعبين باشين لطفا
شهروندs
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
2
موضع دانشگاهیان را فراموش کردید بنویسید
شهروندی دیگر
از دانشگاهیان سوال شده که موضع آنها چیست، یعنی دانشگاهیان موضع بگیرند
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
1
ما نباید انتقادافراد نسبت به یک موضوع بعنوان جرم تلقی کنیم اگر ما جلو انتقاد بگیریم واجازه انتقاد ندهیم به مرور زمینه دیکتاتوری ایجاد می کنیم وهمیشه افراد سالم وخدا ترس ممکن است در راس امور قرار نگیرند واگر امکان انتقاد و اعتراض نباشد این افراد احساس غرور خواهند کرد وظلم وستم شروع خواهد شد چون با چماغ نباید انتقاد کنید به سر ما خواهند کوفت بله با فتنه گر با ید به شدت بر خوردکرد البته پس از اثباط اتهام در محکمه
nhn
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
1
کاسبان فتنه شروع کردند بابا فتنه تموم شد
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
2
فتنه تمام نشده که بصورت آتش زیر خاکستر ادامه دارد.توفیقی هم از همان دست آدمهاست که در ایام فتنه سخنان رهبر انقلاب را برنتافته و بر شیپور تقلب دمید.امت حزب الله اجازه حضور این آدمها را در مناصب مهم نخواهد داد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
0
همگی خفه روحانی از همه بهتره حرف نزنینا احمدی نژادی ها بهونه نیارین میدونم پای کامپیوترتون یه میمون نشسته ه اونم شمایین ههههههههه