کد خبر: ۴۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲

انتقاد نماینده کوار و سروستان از روند کشت ذرت و برنج در مزارع فارس

ذرت و برنج یکی از محصولاتی است که بیشترین نیاز را به آب دارند و این در حالی است که روند کشت ذرت و برنج در استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، دکتر اسماعیلی نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران استان فارس به خوبی مسئله کمبود آب کشاورزی را هدایت نکرده اند و نداشتن الگوی کشت مشخص یکی از مشکلات جدی کشاورزی استان فارس است.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس با بیان اینکه کمبود آب کشاورزی در استان فارس بیداد می کند اضافه نمود: برنامه ریزی ها در زمینه کشت محصولات کشاورزی به نحوی است که منجر به هدر رفتن آب کشاورزی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشت ذرت به فراوانی در مزارع استان فارس به چشم می خورد افزود: ذرت و برنج یکی از محصولاتی است که بیشترین نیاز را به آب دارند و این در حالی است که روند کشت ذرت و برنج در استان همچنان ادامه دارد و متاسفانه برخی از مسئولین نیز افتخار می کنند که کشت برنج در مناطقی مانند کامفیروز دو برابر شده است که به اعتقاد بنده این قابل دفاع نیست.

نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از آب کشاورزی موجود به بهترین شکل برای افزایش توان تولید محصولات کشاورزی استفاده کرد و در شرایطی که با کمبود آب مواجه هستیم کشت بسیاری از محصولات کشاورزی می تواند ضربه جبران ناپذیری را به کشاورزی استان فارس وارد کند.

نظرات بینندگان