کد خبر: ۴۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۲
در نشست خبری ستاد مراسم 13 آبان شیراز مطرح شد

شعار مرگ بر آمریکا در راهپیمایی 13 آبان امسال رساتر از قبل خواهد بود

رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی فارس تأكيد کرد: بزرگداشت 13 آبان امسال قطعاً بايد طبق سنوات گذشته بلكه با اقتدار بيشتری برگزار شود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام محمد رضايی در نشست خبری ستاد برنامه‌ريزي مراسم يوم‌الله 13 آبان با اشاره به وقوع سه رخداد مهم در این روز، یادآور شد: در 13 آبان سال 42 تبعيد حضرت امام خمينی(ره) در پی مخالفت ايشان با لایحه كاپيتولاسيون که تبعید نقطه عطف و آغازی برای انقلاب بود، 13 آبان 57 شهادت جمع زيادی از دانش‏آموزان و دانشجويان در مقابل دانشگاه تهران در زمان اوج‏گيری انقلاب و بالاخره 13 آبان 58 تسخير لانه جاسوسی ايالات متحده توسط دانشجويان پيرو خط امام صورت گرفت.

وی تصريح كرد:‌ بعد از پيروزی انقلاب برخی تداوم حركت انقلاب اسلامی را مبتنی بر تكيه بر غرب می‌دانستند اما امام(ره) جمله‌ای فرمودند و در تاريخ به ثبت رسيد كه تسخير لانه جاسوسی توسط دانشجويان يك انقلاب بود و به تعبير امام(ره) انقلاب دوم بهتر و سنگين‌تر از انقلاب اول بود.

رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی فارس با تصريح اينكه در هر سه مناسبت به شكلی جنایت آمريكايی‌ها را می‌توان مشاهده كرد، گفت:‌ با مصوبه مجلس شورای اسلامی اين روز به نام روز ملی مبارزه با استكبار جهانی نامیده شد.

اين مقام مسئول گفت: بايد به افرادي كه بعد از مذاكرات اخير با غرب و آمريكا بيش از حد ذوق زده شده‌ و گمان كرده‌اند با يك چراغ سبز تمام مشكلات حل می‌شود، يادآوري كنيم كه مقام معظم رهبري در اين خصوص تعابيري دقيق و حساب‌شده دارند، بايد با توجه به منويات ايشان، از آرمان‌ها و مواضع نظام اسلامي مراقبت كرد.

حجت‌الاسلام رضايی با بيان اينكه مقام معظم رهبری در ساخت واژه و کاربرد ادبیات بی‌نظیر هستند، گفت:‌ بحث نرمش شجاعانه و قهرمانانه سابقه عظيم تاريخی دارد و به ماجرای صلح امام حسن(ع) بر‌می‌گردد که ایشان قهرمانانه صبر می‌کنند و شجاعانه نرمش نشان می‌دهند.

وی افزود: کاربرد اصطلاح نرمش قهرمانانه در فرمايش مقام معظم رهبری، سابقه‌ای 40 ساله دارد و به زمانی بازمی‌گردد كه معظم‌له كتابی را در مورد امام حسن(ع) از زبان عربی ترجمه كردند و در اين كتاب بحث صبر قهرمانانه و نرمش شجاعانه را بيان كردند.

حجت‌الاسلام رضايی خاطرنشان كرد: همانطور که بايد توجه كنيم که صبر امام حسين(ع) كمتر از صبر امام حسن(ع) نبود و شجاعت امام حسن(ع) نيز كمتر از شجاعت امام حسين(ع) نبود، در بحث مذاکرات نيز بايد اقتضای زمان را در نظر گرفت.

ضرورت حفظ منافع مردم در مذاكرات

رئيس مركز امور رسيدگی به مساجد فارس بر ضرورت حفظ منافع ملت در مذاكرات تأكيد كرد و گفت:‌ همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند از ديپلماسی دولت حمايت می‌كنند، ما نيز حمايت می‌كنيم اما ایشان فرمودند به آمریکایی‌ها خوشبین نیستیم.

حجت‌الاسلام رضايی عنوان كرد: برخی افراد افراط می‌كنند اما نبايد تعرضی نسبت به موضع دولت داشته باشيم زيرا دولت، دولتی است كه قانونی سر كار آمده و در بحث ديپلماسی نيز مقام معظم رهبری تذكر داده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: در طول ساليان پس از پيروزی انقلاب اسلامی تجربه نشان داده كه هر زمان در مواضع خود نرمش شجاعانه انجام داده‌ايم، دشمنان به‌اصطلاح شير شده‌اند و از موضع قدرت برخورد كرده‌اند؛ لذا امسال در برگزاری برنامه‌های روز 13 آبان هيچ گونه تفاوتی نسبت به سال‌های قبل نداريم مگر اينكه آنان، منافع و خواسته‌های مشروع و قانونی ملت ایران را در مذاكرات اخير كه طی دو روز آينده صورت می‌گيرد تأمين كنند و به آن احترام بگذارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه تأكيد كرد: شعار «مرگ بر آمريكا» به عنوان شعار اصلی روز 13 آبان مطرح است و تا زمانی كه آمريكايی‌ها حسن نيت خود را ثابت نكنند اين بحث پابرجاست و هیچ ابایی نداریم که شعار مرگ بر آمریکا بر روی سایت‌ها برود. اگر در روزهاي آتي آن‌ها سرعقل آمدند و به سمتي حركت كردند كه منافع ملت ايران تامين شد و به دنبال بازی صرفا یک طرف برد نبودند، در مواضع خود تغيير ايجاد خواهيم كرد.

رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی فارس در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص تفاوت راهپیمایی امسال با سال‌های گذشته بیان کرد: با توجه به اینکه نرمش قهرمانانه نشان داده شد اما طرف مقابل از این فرصت استفاده نکرد؛ دشمنی آن‌ها بهتر از قبل برای مردم روشن شده است لذا در راهپیمایی 13 آبان امسال بر شعار مرگ بر آمریکا تاکید بیشتری خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضايی ابراز كرد:‌ بحث ديگری كه بايد امسال لحاظ شود؛ بحث دشمن‌شناسی برای جوانان و نوجوانان است و امروز نياز دارد كه بيش از گذشته به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: امروز نياز به بازخوانی و بازبينی موضع آمريكايی ‌را در برابر انقلاب داريم لذا تبيين چرايی مرگ بر آمريكا بسيار ضروری به نظر می‌رسد كه آموزش و پرورش به اين بحث بايد به صورت ويژه توجه كند و در قالب برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقه و غیره به آن بپردازد.

لزوم تببین مقابله جدی دشمنان با نظام

حجت‌الاسلام رضايی بر تحلیل محتوایی بیانات مقام معظم رهبری قبل و بعد از سفر نیویورک تاکید کرد و بیان داشت: تنها یک سخنرانی و یا یک تحلیل از صدا و سیما کافی نیست بلکه باید رفتاری که آمریکایی ها در مقابل دیپلماسی ایران داشته اند و مقابله جدی آن‌ها با نظام و همچنین چرایی شعار مرگ بر آمریکا باید برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

وی با تأكيد بر اينكه مراسم بزرگداشت روز 13 آبان به صورت صنفی و قشری برگزار نشود، گفت: آموزش و پرورش نيز جهت حضور دانش‌آموزان در راهپيمايی هم در بحث كيفيت و هم در بحث كميت تلاش كند.

نظرات بینندگان