کد خبر: ۴۶۳۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲
با حضور وزرا و معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم 13 آبان

ژست زشت زیبــاکــــلام!

به نظر می‌رسد افراطیونی که دنبال بهانه‌ بودند تا منویات غیراصولی و سازش‌کارانه خود را به دولت تحمیل کنند، حالا با جواب مناسبی از سوی دولت مواجه شده‌اند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،‌ چند روز قبل مدافع «خدمت رسانی رضاخان به مردم ایران» که هر از چند گاهی از ضرورت رابطه با آمریکا سخن گفته و حتی مدعی است که ناو آمریکایی اشتباها هواپیمای مسافربری ایران را بر فراز خلیج فارس مورد حمله قرار داده! در نامه‌ای به دکتر روحانی از ضرورت بایکوت مراسم 13 آبان توسط دولت نوشته بود.


دکتر صادق زیباکلام که سال‌ها است در کسوت استادی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران فعالیت می‌کند، در این نامه سرگشاده آورده بود: «سخنی به گزاف نرفته اگر گفته شود که عمده تحرکات دولت جنابعالی ظرف یکصد روز گذشته در جهت آشتی با دنیا و تنش‌زدایی با غرب و بالاخص با آمریکا بوده. انتظار آن می‌رفت که دست‌کم امسال مراسم ۱۳ آبان برگزار نمی‌شد. اما برعکس، برخی بدون کمترین عنایتی به مصالح و منافع ملی، سودای آن دارند تا امسال به‌زعم خودشان سنگ‌تمام بگذارند و با آتش‌زدن پرچم‌های بزرگ‌تر و متعدد‌تر آمریکا تا آنجا که میسور است دشمنی و توهین به آمریکا را بیشتر از سال‌های گذشته هم به نمایش بگذارند» اما صادق زیباکلام پس از این مقدمه صریحا مطالبه خود را از دولت مطرح کرده است: «جنابعالی هم به‌واسطه پاسداری از منافع ملی کشور و هم ادای احترام به همه ایرانیانی که با این رفتارها مخالف هستند، رسما اعلام بفرمایید که اعضای دولت فخیمه در هیچ مراسمی به‌مناسبت ۱۳ آبان شرکت نخواهند کرد»


این خواسته زیباکلام که با واکنش‌هایی از سوی گروه‌های مختلف همراه شده بود، نه تنها از سوی دولت نادیده گرفته شد حتی امروز نیز، معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه وزرای علوم، آموزش و پرورش و بهداشت و هم‌چنین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مراسم 13 آبان در تهران حاضر شدند.


در استان فارس نیز بالاترین مقام دولتی یعنی استاندار همراه با برخی مسئولین دیگر در جمع دانش‌آموزان و دانش‌جویان حاضر شد و شعار مرگ بر آمریکا سر داد.


به نظر می‌رسد افراطیونی که دنبال بهانه‌ بودند تا منویات غیراصولی و سازش‌کارانه خود را به دولت تحمیل کنند، حالا با جواب مناسبی از سوی دولت مواجه شده‌اند. اگر چه دولت طی روزهای گذشته، پاسخی به نامه زیباکلام نداده بود، اما امروز، این پاسخ به صورت عینی و قاطعانه به او و هم فکران وی داده شد.


انتهای پیام/523/3

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Hong Kong
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲
8
درود بر خاتمی-زیبا کلام- توفیقی- میلی منفرد- و تمام روشنفکران فهیم ایرانی
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲
2
چی فکر کردید در مورد احمدی بابا این بیچاره یه ذره خطا نرفته همش از ولایت و شهدا و این حرفا میزنه چرا منتظرید بهش حمله کنید چون روز اول از بزرگتر شما اجازه نگرفتند و ادم شما استاندار نشد داغ کردید نکنید باشه؟
ari
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲
2
تو یه الف بچه از سیاست چه می فهمی ؟ به تو هستم نویسنده سایت !!!