کد خبر: ۴۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۲
سید حسن نصرالله:

در آستانه پیروزی تاریخی هستیم

رفتن حزب الله به سوریه بیشتر از یک امر ضروری و واجب بود اگر ما به سوریه نمی‌رفتیم لبنان به یک عراق دیگر تبدیل می‌شد. در عراق فقط طی ماه گذشته بر اثر انفجار 300 خودروی بمبگذاری شده یا عملیات انتحاری 900 نفر کشته و صدها تن مجروح شدند.

روزنامه لبنانی السفیر به نقل از سید حسن نصر‌الله دبیرکل حزب الله نوشت: محور جنگ علیه سوریه به بن‌بست رسیده است و ما در آستانه یک پیروزی تاریخی و راهبردی جدید قرار داریم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس دبیرکل حزب الله افزود: دشمنان بعد از شکست طرح حمله به مقاومت در لبنان و حمله به ایران، علیه سوریه توطئه کرده‌اند.

سید حسن نصر الله با اشاره به بهانه‌های غرب برای دخالت نظامی در سوریه گفت: موضوع از اصلاح و تغییر در سوریه فراتر می‌رود و دشمنان برای سرنگونی نظام سوریه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: انتخاب‌های سیاسی نظام سوریه برای ایستادن در کنار مقاومت در عراق، فلسطین و لبنان دلیل حمله به سوریه است و آنها می‌خواهند که نظام سوریه بهای این انتخاب خود را بپردازد و ما به این دلیل کنار نظام سوریه ایستاده‌ایم.

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: رفتن حزب الله به سوریه بیشتر از یک امر ضروری و واجب بود اگر ما به سوریه نمی‌رفتیم لبنان به یک عراق دیگر تبدیل می‌شد. در عراق فقط طی ماه گذشته بر اثر انفجار ۳۰۰ خودروی بمبگذاری شده یا عملیات انتحاری ۹۰۰ نفر کشته و صدها تن مجروح شدند.

نصر الله تاکید کرد: با وجود مانع تراشی‌های بعضی از کشورها منطقه برای راه حل سیاسی در سوریه ما بیشتر توطئه‌ها را علیه این کشور ناکام گذاشتیم.

وی افزود: سوریه سلامتی خود را باز خواهد یافت و به راه حل سیاسی خواهد رسید؛ به ویژه اینکه محور جنگ ضد سوریه به بن بست رسیده است.

 سید حسن نصرالله با دعوت برای مقابله با "خطر بزرگی” که هدف از آن ضربه زدن به مقاومت به وسیله خودروهای بمبگذاری شده است، تصریح کرد: ما امروز با چالشهایی مستمر روبرو هستیم که نخستین چالش افزایش توانایی های مقاومت برای مقابله با خطر رژیم صهیونیستی است.

 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: جانفشانی‌های ما در راه سربلندی میهن و امت، متوقف نمی‌شود.

 

دبیرکل حزب الله لبنان که در جمع گروهی از مسئولان برگزاری مجالس عاشورایی سخن می‌گفت، تصریح کرد: تهدید برخی گروه‌های تکفیری برای حمله به مجالس عاشورایی فقط موجب مشارکت فعال و منظم ما در این مجالس نمی شود بلکه موجب وحدت اسلامی و مقابله با همه فتنه انگیزی‌های طایفه ای خواهد شد.

 

سید حسن نصرالله با اشاره به شعار "هیهات منا الذله”، تأکید کرد که باید فرصت را از کسانی که به دنبال ضربه زدن به ضاحیه جنوبی و ساکنان آن هستند، گرفت.

 

سید حسن نصرالله افزود: در سال ۲۰۰۶  دنیا علیه مقاومت همدست شد و برخی در انتظار شکست مقاومت نشستند و برخی نیز به دنبال آن بودند که کشتی ها بیایند و ما را بعنوان افراد تحت تعقیب به گوانتانامو ببرند؛ ولی در نهایت پیروزی همراه حزب الله بود و طبق اذعان همگان، حزب الله به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد.

نظرات بینندگان