کد خبر: ۴۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۲

آیا لایحه بودجه سر وقت به مجلس می رود؟

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حسن روحانی گفته است دولت لایحه بودجه 93 را تا موعد مقرر یعنی 15 آذرماه به مجلس خواهد برد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، آذرماه که از راه می رسد شاید مهمترین اتفاق اقتصادی که همه منتظر وقوع آن هستند ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس باشد. لایحه ای که در چند سال اخیر با حواشی زیادی روبرو بوده است.

دولت احمدی‌نژاد که هر جا اراده می کرد ملت را متعجب می نمود در سال گذشته آنقدر این پا و آن پا کرد که برای نخستین بار مجلس را به جایی کشاند تا برای اداره کشور به او «تنخواه»داد و بودجه  سه دوازدهم تصویب کرد.

اگر چه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شواری اسلامی دولت باید تا 15 آذر لایحه بودجه سال بعد کل کشور را به مجلس ارایه بدهد اما در دولت‌های نهم و دهم، زودتر از 17 دی ماه به مجلس نرفت. بر این اساس بودجه 85 در 25 دی 84، بودجه 86 در اول بهمن 85، بودجه 87 در 17 دی 86، بودجه 88 در هشتم بهمن 87، بودجه 89 در چهارم بهمن 88 و بودجه 90 در اول اسفند 89، بودجه 91 در 12 بهمن 90، و بالاخره بودجه سال 92 با تاخیری تأخیر 84 روزه در 9 اسفند 91 همراه با بودجه سه دوازدهم تقدیم مجلس شد.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حسن روحانی گفته است دولت لایحه بودجه 93 را تا موعد مقرر یعنی 15 آذرماه به مجلس خواهد برد. حال باید دید دولت اعتدال که اکنون به سبب مذاکرات هسته ای جسمش در تهران و روحش در ژنو است، آیا موفق خواهد شد مهمترین سند مالی دولت را در نیمه آذرماه به مجلس برساند یا رویه غلط چند سال گذشته در این دولت نیز تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/523/2
نظرات بینندگان