کد خبر: ۴۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲
قادری:

تسویه بدهی تولیدکنندگان با دلار 1800 تومانی مشکلات را مرتفع می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به طرح بازپرداخت بدهی تولید کنندگان با دلار 1800 تومانی گفت: تولید کنندگان مسئول زیان حاصل از نوسانات ارزی نیستند و طرح بازپرداخت بدهی تولید کنندگان با دلار 1800 تومانی به بانک مرکزی می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.
به گزارش شیرازه، جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص طرح باز پرداخت بدهی تولیدکنندگان با دلار1800 تومانی، گفت: طرح دو فوریتی در رابطه با باز پرداخت بدهی تولید کنندگان با دلار 1800 تومانی به بانک مرکزی از سوی مصری عضو هیئت رئیسه مجلس تهیه شده که تعدادی از نمایندگان مجلس نیز این طرح را امضاء کرده اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در توضیح طرح باز پرداخت بدهی تولیدکنندگان با دلار 1800 تومانی افزود: در صورت تصویب طرح  باز پرداخت بدهی تولید کنندگان با دلار 1800 تومانی، این امکان برای تولیدکنندگانی که پیش از این تسهیلات ارزی از حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی دریافت کرده‌اند، به وجود می‌آید که طی مدت 6 ماه تسهیلات دریافتی را با دلار 1800 تومان تسویه کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در صورتی که واحدهای تولیدی و صنعتی بخواهند ظرف مدت یک سال بدهی را باز پرداخت کنند، باید این بدهی را با دلار 2200 تومانی پرداخت کند.

قادری افزود: اگر واحدهای تولیدی بیش از یکسال زمان برای باز پرداخت بدهی زمان نیاز داشته باشند باید اقساط بدهی را با نرخ ارز مبادله ای پرداخت کنند.

وی گفت: در هر صورت باید در نظر داشت تولید کنند گان مسئول نوسانات ارزی نیستند و نباید هزینه سنگین این نوسانات را بپردازند لذا باید زمینه حمایت از تولید کنندگان فراهم شود.

قادری افزود: آنچه مشخص است طرح مذکور می تواند بخشی از مشکلات تولید کنندگان را حل کند البته اجرای این طرح باید به تصویب مجلس برسد.

این نمایمده مردم در مجلس نهم گفت: در رابطه با باز پرداخت بدهی تولید کنند گان طرح دیگری می تواند ارائه شود که بر این اساس تولیدکنندگان می توانند تسهیلات را به نرخ زمان اخذ باز پرداخت کنند و از طریق بازپرداخت سود ریالی که بیشتر از سود ارزی است تا حدودی نوسانات ارزی جبران شود.

پایان پیام    


نظرات بینندگان