کد خبر: ۴۸۳۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۲
نماینده مردم شیراز در مجلس خبر داد:

راه اندازی بندر خشک در شیراز

جهت تسریع در روند صادرات و واردات کالا در شیراز و با همکاری گمرک استان فارس و منطقه ویژه اقتصادی شیراز در آینده نزدیک بندر خشک در شیراز اجرایی خواهد شد که اجرای این امر کمک بزرگی به صادرات و واردات کالا به استان فارس خواهد کرد.

به گزارش شیرازه، در جلسه ای که با حضور قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، کرباسیان رئیس گمرک ایران و معاونین وی برگزار گردید؛ مباحث مربوط به مشکلات و موانع صادر و وارد کنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت

دکتر جعفر قادری با اشاره به موراد مطرح شده در این جلسه گفت: یکی از موارد مهم و مشکلات عمده ای که در بحث گمرک وجود دارد موضوع روان سازی صادرات و واردات در گمرکات بود که مطرح شد و گیرها و موانع آن به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

وی افزود: موضوع تعهدات ارزی که از صادر کنندگان دریافت می شود، ضمانت ها، مراحل ترخیص کالاها و صدور مجوزها، صدور مجوز ورود موقت ها، سیستم مکانیزه و خدمات الکترونیکی در گمرکات، تعدد دستورالعمل های اجرایی، صدور حق العمل کاری صادرکنندگان نمونه و یکسان سازی و شفاف سازی ضوابط و آئین نامه های واردات و صادرات از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی هم اتخاذ گردید که از طریق ریاست گمرکات ایران ابلاغ خواهد شد.

نماینده شیراز در مجلس از دیگر توافقات اعلام شده در این جلسه راه اندازی بندر خشک در شیراز عنوان کرد و افزود: جهت تسریع در روند صادرات و واردات کالا در شیراز و با همکاری گمرک استان فارس و منطقه ویژه اقتصادی شیراز در آینده نزدیک بندر خشک در شیراز اجرایی خواهد شد که اجرای این امر کمک بزرگی به صادرات و واردات کالا به استان فارس خواهد کرد.

سخنگوی کمسیون ویژه تولید ملی مجلس از پیگیری حل مشکلات مربوط به منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم سخن گفت و افزود: در این جلسه موارد متعددی مربوط به مشکلات و موانع مربوط به این منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دکتر کرباسیان، رئیس گمرک ایران قول مساعد جهت حل مشکلات و رفع موانع منطقه ویژه اقتصادی شیراز را دارند که انتظار داریم با پیگیری های مسئولین این منطقه و مدیران ارشد استان شاهد برطرف شدن موانع و مشکلات این منطقه باشیم.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی هم می توانند نسبت به تأسیس و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی اقدام نمایند افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی توسط بخش خصوصی در قانون پیش بینی شده و در این جلسه هم مطرح گردید تا شرایط و زمینه همکاری گمرکات ایران با متقاضیان بخش خصوصی به منظور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تسهیل گردد.

دکتر قادری گفت: از دیگر مواردی که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت موضوع افزایش اعتبارات و پرسنل اداری گمرک فارس بود که تصمیماتی نیز در این زمینه اتخاذ گردید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲
1
حالا که تیرش در الحاق شهرش لامرد به دریا به سنگ خورد مثلا دنبال تبدیل شیراز به بندر خشک شده است!! عجب ادعاهایی
كارت هديه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲
1
من تور رو مي شناسم