کد خبر: ۴۸۵۴۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲

درسی که مجمع نمایندگان فارس باید از همکاران کُرد و لُر و عربشان یاد بگیرد!

منتخبان مردم فهیم فارس بهتر است بدانند، استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان به معنای پافشاری بر حق و مطالبه استان، درسی خوبی برای آنها بود تا زین پس برای نام بردن از مصادیق هماهنگی و همدلی مجمع نمایندگان، از آنها نیز نام ببرند.
شیـــرازه - سرویس سیاسی: با گذشت تنها دور روز از تحویل پیش نویس دخل و خرج دولت به مجلس، نمایندگان استان خوزستان دسته جمعی در اعتراض به میزان بودجه استان و آن چه آنها آن را اجحاف و نادیده گرفتن حق و حقوق استان خواندند، استعفا کردند.

گرچه این استعفا موافق و مخالفاتی داشت و دارد اما در جای خود، دارای درجه زیادی از اهمیت نیز بود. فارغ از این که بسیاری معتقدند، روش استعفا در اعتراض به بودجه، غلط، نابخردانه و  صرفا سیاسی است ولی این کار اگر مکرر مورد نکوهش قرار گیرد و هیچ دستاوردی هم نداشته باشد، حداقل هماهنگی نمایندگان خوزستان را به رخ کشید.

باید گفت خوشمان آمد! این اجماع کم نظیر شما حتی بر باطل! درس خوبی برای بهارستان‌نشینان فارس است که نمی توانند یا منصفانه تر کمتر می‌توانند دور یک میز بنشینند.

نمایندگانی که به دلیل پراکندگی و جزیره ای کار کردن و نیز بعضا بدلیل تفرقه و اختلاف، هرگز نتوانستند آنچنان که شایسته مجمع نمایندگان بود عمل کنند. کسانی که به دلیل همین اختلافات و ناهماهنگی ها، حتی بعضا در تشکیل جلسه خشک و خالی با حضور همه اعضا به مشکل برمی خورند.

همین منیت‌ها، خودخواهی ها و گرایش‌های سیال سیاسی بود که نگذاشت این مجمع بر سر معرفی نیروهای توانمند استان برای موضوع کابینه و انتخاب استاندار به یک نقطه مشترک برسند.

یکی از نمایندگان استان از ضرورت انتقال آب خلیج فارس به فارس در قالب طرح ملی دفاع می کند و آن را راه برون رفت از خشکسالی و لازمه پیشرفت استان می داند و دیگری می گوید اگر این آب حاجت می‌داد، معیشت مردم هرمزگان و خوزستان این نبود! یکی همه همتش این می شود که فارس به خلیجش بپیوندد و آن دیگری این اقدام را ناشی از نگاه نقطه ای می داند. به هر حال هر که ساز خودش را می زند، یکی برای همقطار شدن با وزرا پله را چهار تا چهارتا طی می کند و آن یکی، فکر انتخابات دور بعدی مجلس است!

مردم می‌گویند، چگونه است نمایندگان خوزستان حاضرند منافع شخصی را به پای منافع استانی ذبح کنند ولو روش دفاع پسندیده نباشد، اما شما را چه شده است که دفاع از منافع خود را ارجح بر منافع استانی می دانید؟

استعفای دسته جمعی نمایندگان خوزستان به معنای پافشاری بر حق و مطالبه استان - فارغ از قضاوت بر سر به حق بودن یا ناحق بودن این موضوع - درسی خوبی برای آنها بود تا زین پس برای نام بردن از مصادیق هماهنگی و همدلی مجمع نمایندگان، از آنها نیز نام ببرند.

واقعیت این است که اگر قرار باشد فارس در میان برنامه‌های کشوری برای توسعه و توزیع امکانات و بودجه در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد، عملکرد، هماهنگی و روش کار نمایندگان استان از درجه بالای اهمیت برخوردار است و لازم است انسجام، تحرک و عملکرد بهتری را از منتخبان مردم در دو سال باقی‌مانده از عمر مجلس نهم شاهد باشیم.
انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حامد احمدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲
3
به نظر می رسد در تفکرخودتجدیدنظر نمایید شیرازه جان :چون ترویج بی قانونی و بداخلاقی از هیچ کس زیبنده نیست به خصوص از نمایندگانی که قانون گزار هستند
تاواریش
انسجام تو این یادداست مورد نظر بوده حامد جان چرا کامل می خونی
نوشتن که کار اونا بی قانونی و بی ربط بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲
2
با تشکر از مطلب بجای شیرازه تعداد نمایندگان فارس به انداز ه همه استانهای جنوبی است.ولی دریغ از وحدت وهمدلی .فقط میتوانم بگویم حیف حیف حیف
غریب
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲
0
متاسفانه نمایندگان فارس تا کنون هیچ اقدام ملموس و محسوسیبرای مردم انجام نداده اند یا نمی توانند و مدارک دکترا و پروفسوری آنها افتخاری و ...... است دوم اینکه توقضیه سکه ها هیچ حرفی نزدند و از قدیم سکوت دلیل رضایت بوده است
محمود از شیراز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲
0
به اقای دستغیب بگویید چوب لای چرخ اتصال فارس به دریا ننمایید مطمین باشید ایندگان به نیکی از شما یاد نمیکنند. مح
ناشناس
باید هم از شیراز باشی...الان تو کوچه ما وسط شهر شیراز 2 تا لامردی زندگی میکنند.جالب هست بچه هاشون اصلا نمیدانند لامرد کجاست به ما میگن ما بچه شیرازیم