کد خبر: ۴۸۸۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۲

صادرکننده انجیر استهبان: زمانی انجیر استهبان رقیب انجیر ترکیه بود/ در استهبان همه ساز مخالف می زنند!

زمانی که من انجیر استهبان را برای اولین بار به کشورهای اروپایی صادر کردم آنها اصلا انجیر استهبان را نمی شناختند و این انجیر رقیبی برای انجیر ترکیه شده بود.
به گزارش شیرازه، کاظم خلیلی یکی از کارخانه داران انجیر استهبان در گفتگو با سراج استهبان گفت: باید یک تشکلی درست شود تا مردم و مسئولین بیشتر در زمینه تولید، بسته بندی و فروش و صادرات انجیر استهبان با هم هماهنگ شوند.

خلیلی تصریح کرد: متاسفانه در استهبان همه ساز مخالف می زنند و تکروی می کنند، لذا تشکیل چنین چیزی غیرممکن می شود.

این سرمایه دار استهبانی گفت: سال گذشته فرماندار استهبان برای تحقق چنین موضوعی بارها تلاش کرد و جلسات متفاوتی برگزار نمود. ولی به جایی نرسید؛ معلوم نیست این تشکل به چه کسانی لطمه می زند؟

 وی افزود: زمانی که من انجیر استهبان را برای اولین بار به کشورهای اروپایی صادر کردم آنها اصلا انجیر استهبان را نمی شناختند و این انجیر رقیبی برای انجیر ترکیه شده بود.

 وی ادامه داد: انجیر ترکیه بر اساس تورم جهانی قیمت آن کم کم بالا رفت و به همین دلیل انجیر آن هر ساله فروش می رود ولی انجیر استهبان با افزایش بیش از حد قیمت، نبود فرهنگ مصرف و نداشتن تشکل مستقل از گردونه صادرات خارج شد.

خلیلی تاکید کرد: اگر این تشکل به وجود آید، دیگر کسی ضرر نمی کند؛ اما حالا یک سال تاجر ضرر می کند، یک سال صادر کننده و سالی دیگر باغدار.

خلیلی گفت: با وجود تشکل انجیر، قیمت انجیر مشخص می شود و انجیردار، صادر کننده و تاجر ضرر نمی کنند.
برچسب ها: استهبان ، انجیر ، صادرات ، سراج ، تشکل
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲
0
کیفیت انبار داری صحیح و نکه داری مناسب و استفاده از روشهای مکانیزه برای داشت و برداشت و جدیدا قیمت مناسب انجیر ترکیه حاصل فعالیت های بالا