کد خبر: ۴۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۲
معاون مالی اداری شهرداری شیراز:

شهرداري شهر فروشي نكرده/ اگر پروژه ستارخان دست شرکت عمران بود زودترافتتاح می‌شد

مجوز اين هتل 10 سال قبل صادر شده است و شهرداري به هيچ عنوان اجازه ندارد پروانه‌ صادر شده را لغو كند و تنها راه قانوني، ديوان عدالت اداري است.

به گزارش شیرازه به نقل از روزنامه سبحان، روزانه برای جمع آوری زباله ،فضای سبز ،حمل و نقل و خدمات آتش نشانی بالغ بر 450 میلیون تومان هزینه می شود.معاون مالی و اداری شهرداری شیراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: كاهش ساخت و سازها و ركود حاكم بر بازار مسكن و وضعيت اقتصادي جامعه بر درآمدهاي مستقيم شهرداري شيراز از مردم تاثير داشته است اما اگر قرار بود تنها محل کسب بودجه شهرداری ازعوارض مردم بود هیچگاه نمی توانستیم کاری راانجام دهیم

محمد حسن اسدی افزود: بودجه سال آينده شهرداري تا 28 ديماه آماده و به شورا ارائه مي‌شود و احتمال مي‌دهيم با توجه به شرايط اقتصادي، حدود 20 درصد به نسبت امسال افزايش داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه سهم درآمد شهرداري شيراز از محل دريافت نقدي از مردم، 40 درصد و از دولت كمتر از 2 درصد است خاطر نشان کرد: از كل بودجه يك هزار و 500 ميليارد توماني شهرداري، 600 ميليارد تومان سهم مردم است كه بشكل نقدي در قالب قوانين و قواعد دريافت مي‌شود، كه طي 8 ماه گذشته بايد 400 ميليارد تومان از اين محل تامين درآمد مي‌شد.

معاون مالی و اداری شهرداری اظهار داشت: طي 8 ماه گذشته 330 ميليارد تومان عوارض از مردم دريافت شده است، گفت: متاسفانه علي‌رغم رشد جمعيت، توسعه شهر، افزايش مهاجرت‌ها و تحميل هزينه‌هاي سنگين خدمات به شهرداري، مردم سهم خود را به موقع و كامل پرداخت نمي‌كنند.

اسدی ابراز داشت: علي‌رغم تمام محدوديت‌ها و مشكلات مالي و اقتصادي، هيچ يك از پروژه‌هاي شهرداري متوقف نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که ایا تواتر زمین و دریافت وجوه نقدی برای شهرداری از این طریق شهر فروشی نیست افزود: شهرداري شيراز هيچ وقت شهر فروشي نكرده است، وطي سه سال گذشته حتي يك آگهي فروش زمين و ملك شهرداري منتشر نشده است، اگر زميني واگذار شده، با كاربري مسكوني و از محل گرفتن سهم خدمات از متقاضيان تفكيك اراضي بوده است.

معاون مالی اداری شهرداري در خصوص احداث يك هتل در محدوده میراثی ارگ كريم‌خان، گفت: مجوز اين هتل 10 سال قبل صادر شده است و شهرداري به هيچ عنوان اجازه ندارد پروانه‌ صادر شده را لغو كند و تنها راه قانوني، ديوان عدالت اداري است.

اسدي اضافه کرد: براي احداث هتل‌ها و ميهمان‌پذيرها، حتما استعلام‌هاي لازم از نهادهاي قانوني انجام شده و مي‌شود.

وي عنوان کرد: كه با نهايي شدن كار، انتشار و عرضه اوراق مشاركت شهرداري شيراز براي اجراي 6 پروژه مشاركتي، تا پايان امسال عملياتي شود.

اسدی در خصوص تاخیر افتتاح تقاطع پروژه ستارخان بیان داشت:شهرداری طبق ماده 48 خاتمه پایان کار با پیمانکار را اعلام کرده است و صرفا با پیمانکار در حال همکاری است و اگرعملیات ساخت این پروژه در دست شرکت عمران شهرداری بود تا کنون افتتاح شده بود .


نظرات بینندگان