کد خبر: ۵۰۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۲
«اقتصاد مقاومتی» پل ارتباطی بسیج و اقتصاد:

گوشه ای از طرح های اقتصاد مقاومتی در خرامه + عکس

کارگاه های تولیدی کود ورمی کمپوست به عنوان یکی از طرح های جدید اقتصادی، مدتی است که در شهرستان خرامه در حال اجراست اما این حرکت اقتصادی حمایت ویژه مسئولان را می طلبد.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، توسعه همزمان در همه بخش‌ها، شناخت ظرفیت‌های جدید اقتصادی و تولید ثروت برای جامعه، مدتی است که فعالیت خود را آغاز نموده است.

اقتصاد مقاومتی مفهومی است که می‌بایست آن را نوعی نظریه‌پردازی مقام معظم رهبری برای مقابله با فشارها و تحریم‌های روزافزون دشمنان نظام دانست چرا که این طرح باعث بناشدن خودکفایی و تولید ملی شده و در صورتی که مدیران و دولت مردان دست به دست هم دهند تا آن را اجرایی کنند در آینده بسیار نزدیک شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشورمان خواهیم بود.

در میان طرح های 12 گانه اقتصاد مقاومتی، کارگاه های تولید کود ورمی کمپوست به عنوان یکی از مشاغل پربازده شناخته می شود چرا که کود ورمی کمپوست یک نوع کود بیو ارگانیک است که در اثر هضم طبیعی غذا در سامانه هاضمه کرم‌خاکی به وجود می آید و غذای بسیار مناسبی برای گیاهان به شمار می رود چون که هیچ گونه مواد شیمیایی در آن وجود ندارد.

مصطفی کشاورز مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه خرامه گفت: اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی از خردادماه امسال آغاز شد و در این میان 12 کارگاه ورمی کمپوست با بیش از 500 میلیون ریال تسهیلات آغاز به کار نمودند.

وی کمبود بازار خرید در سطح شهرستان و عدم آشنایی مردم با این نوع کود را مهمترین مشکل این کارگاه ها عنوان کرد و گفت: اگر ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شرکت تعاونی کشاورزی، تربیت بدنی و شهرداری از طریق مختلف، استفاده از این نوع کود را مرسوم کرده و به مردم معرفی کنند مشکل این کارگاه ها حل خواهد شد.

صمد ایزدی و امیدرضا ایزدی با ده میلیون تومان سرمایه گذاری و اجاره یک گاوداری در 2 کیلومتری جاده خرامه معزآباد اقدام به راه اندازی کارگاه تولید کود ورمی کمپوست و پرورش مرغ بومی نموده اند و آمادگی فروش کود و انجام مشاوره در این زمینه را دارند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲
3
خرامه عشقه،شهریست پر صفا و صمیمی