کد خبر: ۶۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 7 دی

با این همه ادعا، فارس روزی 200 تن شیر از اصفهان می‌خرد!

غار «مظفر سهلک» تنها غاز آبی استان فارس است که حتی مردمی که در آن منطقه زندگی می کنند، چندان اطلاعی از آن ندارند.

به گزارش شیرازه؛ سفر معاون حقوقی رئیس جمهور به شیراز اصلی‌ترین محور روزنامه‌های امروز است.

«دولت بر اجرای سند حقوق شهروندی به صورت جدی متمرکز شده است» را «نیم‌نگاه» از میان جملات دکتر امین‌زاده برگزیده است. استاندار هم از افزایش 10 درصدی بودجه استان فارس در سال 94 خبر داده. این روزنامه اما امروز از یک ستون ویژه خبر داده که در روزهای شنبه و یکشنبه منتشر می‌شود؛ «از این پس با توجه به رسم همیشگی روزنامه نیم‌نگاه در جهت آگاهی رساندن به شهروندان گرامی بر آن شدیم تا با ساده‌سازی عبارات و مسائل حقوقی مبتلابه جامعه و بیان آن به صورت هفتگی در روزهای شنبه و یکشنبه، شهروندان محترم را حتی المقدور به صورت اجمالی با دانش حقوق آشنا کنیم.» اولین مطلب در این حوزه به بندهای قانونی مربوط به احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی اختصاص یافته است.

«افسانه» اگرچه تیتر یک خود را به احیای سازمان مدیریت و امضای رئیس جمهور پای آن اختصاص داده اما از میان جملات معاون حقوقی رئیس جمهور تیتر زده؛ «دخالت در حریم خصوصی باعث دین‌گریزی می‌شود». سرمقاله امروز این روزنامه هم به کاهش تعرفه موبایل اشاره کرده و آن را موجب افزایش اعتیاد موبالیست‌ها معرفی کرده است. شیراز پس از تهران بیشترین پروژه‌های عمرانی را دارد، 80 هزار نفر در فارس بی‌سواد هستند و انتقاد شهردار منطقه 8 از اسکان اتباع بیگانه در بافت تاریخی شیراز از جمله تیترهای صفحه اول این روزنامه است.

«انتقاد معاون رئیس جمهوری از تورم قانون در کشور» تیتر یک «عصر مردم» از سخنان امین‌زاده است. این روزنامه جمله‌ای به نقل از صباح زنگنه یکی از کارشناسان خاورمیانه را هم در صفحه اول خود آورده؛ «سفر آیت‌الله هاشمی به عربستان اتمام حجت با ریاض است». قبل‌ترها همین طیف از کارشناسان که حامی دولت هستند، می‌گفتند که برای بهبود روابط، تنش‌زدایی و از میان بردن چیزی که میراث شوم احمدی‌نژاد می‌دانستند، هاشمی باید به عربستان برود. حالا که همه چراغ‌سبزهای دولت برای عربستان، با دهان‌کجی سعودی‌ها مواجه شده، می‌گویند که هاشمی برای اتمام حجت باید به عربستان برود! ظاهرا از نظر برخی، کلا هاشمی باید به عربستان برود، دلیلش هم هرچه می‌‌خواهد باشد، باشد!

«خبر جنوب» هم جمله‌ای از معاون حقوقی رئیس جمهور را تیتر یک کرده است. «ضربه‌ای سنگین بر صنعت دامداری فارس» گزارش ویژه این روزنامه است که به بالا بودن بار میکروبی شیر پرداخته. مدیرعامل صنایع شیر و فرآورده‌های لبنی استان فارس گفته است که به دلیل وجود این مشکل، روزانه 100 تن شیر خام فارس خشک می‌شود. به همین دلیل فارس روزی 200 تن شیر از اصفهان می‌خرد! با وجود گاورداری‌های متعدد در استان، به نظر می رسد نقصی در این میان وجود دارد که بخشی از آن قطعا به دوش مسئولین است که در حمایت از این مراکز سستی کرده اند. به هر حال به نظر می رسد. «تنها غار آبی فارس» سوژه گزارش خبرجنوب شده است. این غار که «مظفر سهلک» نام دارد در روستای رستاق شهرستان داراب قرار داشته و با این‌که می‌تواند رونقی برای گردشگری طبیعی و تاریخی در استان فارس باشد، هم اکنون بی‌نام و نشان در نزدیکی داراب به دست فراموشی سپرده شده تا جایی که حتی مردم محلی منطقه نیز از آن بی‌خبرند. برگزاری جشنواره ترویج زایمان طبیعی نیز از دیگر خبرهای این روزنامه است. مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته که 8 دی 60 بیمارستان استان از خانم‌های باردار دعوت می‌کنند تا از فواید زایمان طبیعی برای آن‌ها بگویند. وی گفته که آماز سزارین در استان طی هشت ماه اخیر، 8 درصد کاهش یافته است.

نظرات بینندگان