کد خبر: ۵۰۳۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۲

بیانات متفاوت و شنیدنی آیت الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز

به خاطر اینکه ندیدم این وظیفه از سوی مسئولان و متولیان که مخاطب من بودند توجه کافی صورت گیرد، برای بار چندم این را بیان کردم که در قیامت بتوانم با آنان محاجه کنم.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز، از بسته بودن درب مساجد در بیشتر ساعات شبانه روز برای چندمین بار گلایه کرد.

وی همچنین از برخی مغازه هایی که از امکانات جمهوری اسلامی استفاده می کنند ولی در مراسمات مذهبی شریک نیستند به شدت انتقاد کرد.

آن گونه که خبرگزاری فارس نوشته است؛

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه گفته که لازم است در مراسم دینی اعم از ایام شهادت، اعیاد رسمی و موالید ائمه، تظاهر به عزا یا شادی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تظاهر به شادی و غم، شعائر است و به عنوان نشانه و علامت نباید در پستوی خانه نگاه داشته شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مجلس جشن پیامبر(ص) یا عزای امام حسین(ع) متعلق به پستوی خانه و داخل مساجد نیست بلکه به عنوان شعار و علامت باید در معابر و بر سر راه‌ها نشان داده شود.

وی بیان کرد: تازه‌ وارد‌ها به شیراز باید در مبادی ورودی بفهمند ایام جشن یا عزاداری است و این شعائر را باید نشان دهیم نه اینکه در مسجد محل برگزار کنیم.

ایمانی تصریح کرد: روی سخن من به اصناف، هیئت امنای مساجد، مسئولان ادارات و شهرداری است.

وی در ادامه گفت: مجمع امور صنفی و اتحادیه اصناف باید این معنا را در زمان صدور پروانه تذکر دهند که تجلیل از شهادت یا ولادت وظیفه بازاری و صاحب مغازه است.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: این صحیح نیست که در مناسبت‌ها مساجد هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

وی با بیان این که مسجد سنگر است، بیان کرد: به خاطر اینکه متولیان و مومنان بی‌تفاوت شده ، سرباز درون سنگر خوابش برده است.

ایمانی افزود: اداره‌ها نیز بر حسب تکلیف کارهایی می‌کنند اما انسان حس می‌کند از سر شوق و میل کاری درخور که تمام سردر اداره و خیابان روبه‌رو چراغانی شود، مشاهده نمی‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری نیز در قسمت‌هایی از خیابان‌ها آذین‌بندی می‌کند اما در خیابان‌های دیگر سوت و کور است و در سومین حرم اهل بیت(ع) که شهری اسلامی محسوب می‌شود خبری نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: به خاطر اینکه ندیدم این وظیفه از سوی مسئولان و متولیان که مخاطب من بودند توجه کافی صورت گیرد، برای بار چندم این را بیان کردم که در قیامت بتوانم با آنان محاجه کنم.

خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید نواب صفوی گفت: در مراسم اعدام این بزرگمرد، سفیر آمریکا خود حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: عجیب است غرب برای مرگ قصاب صبرا و شتیلا، شارون جنایتکار، هزاران پیام می‌دهد اما زیارت قبر شهید مغنیه توسط وزیر خارجه جمهوری اسلامی را حمایت از تروریسم می‌خواند.

اختلاف شیعه و سنی سوغات استعمار است

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا پیش از حضور استعمارگران در دنیای اسلام، شیعه و سنی برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند.

ایمانی همچنین ابراز داشت: در طول تاریخ همیشه علما، فرزانگان و شایستگان دنیای اسلام منادی وحدت، هماهنگی و همراهی بوده‌اند.

وی افزود: تا قرن‌ها شیعه و سنی به برکت روشنگری علمایشان در کنار یکدیگر برابر و برادر زندگی می‌کردند.

ایمانی ادامه داد: اختلافی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه حضور استعمار در دنیای اسلام است و این فرقه‌سازی‌ها به طور عمده از انگلیس سرچشمه می‌گیرد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مراجعه به گفته‌ها و زندگی علمای شیعه در این زمینه قابل تعمق است، چنان که افرادی مانند شیخ کلینی، شیخ صدوق و مابقی علما از عامه استاد و شاگرد داشته‌اند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲
0
به جای جوگیری و چسبیدن به ظواهر، یه کاری کنید موندگار که هرکسی وارد این شهر بفهمه اسلام و مسلمونی واقعی داره پیاده میشه نه فقط پرچم و رنگ و لعاب!

از نظمی که امیرالمونین به اون تاکید داشت و پای ثابت خطبه هاتونه تا نظافت شهر و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲
0
موافقم ناشناس. نظم در ایران گم شده. نمونش رانندگی در این شهر که همش باعث ترافیک شده