کد خبر: ۵۰۵۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
استاندار فارس:

فارس متعلق به گروه و جریان خاصی نیست/ درب استانداری به روی تمامی احزاب و گروه ها باز است

تقابل با احزاب در ادبیات سیاسی دولت تدبیر و امید جایی ندارد بلکه دولت به احزاب به عنوان یک فرصت در روند رو به رشد توسعه کشور تکیه می کند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، دکتر سید محمد احمدی در نخستین جلسه تبادل نظر و هم اندیشی با احزاب سیاسی استان خواستار برگزاری فصلی نشست های این چنینی شد و اظهار داشت : با وجود سابقه طولانی تشکیل و فعالیت احزاب در تاریخ سیاسی معاصر ، به دلیل خمیر مایه فکری تکیه به تصمیمات فردی متاسفانه نتوانسته ایم از وجود احزاب سیاسی به عنوان یک فرصت استفاده کنیم البته ظهور فصلی برخی احزاب و گروه های همراه با یک دولت نیز به این موضوع دامن زده است.

اتحاد ملی، مصالح ملی  و منافع ملی خط قرمز های حضور احزاب

وی فعالیت گسترده احزاب قانونی را موجب توسعه سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و.... کشور دانست و عنوان کرد : توجه به اتحاد ملی ، مصالح ملی و منافع ملی تنها خط قرمز های حضور و ظهور احزاب در کشور باید باشد و این مثلث در سایه اطاعت از ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب کارآمدی و ثمر بخشی خود را به خوبی اثبات می کند.

استاندار فارس ضمن اشاره به فعالیت های اثر بخش دولت در روابط بین الملل و سیاست خارجی بیان داشت : خوشبختانه انسجام مناسب داخلی که در سایه اطاعت پذیری مردم از رهبر معظم انقلاب رقم می خورد باعث شده است تا دولت بتواند به خوبی در عرصه های بین المللی اقتدار و بزرگی کشورمان را به جهانیان اثبات کند و همین روند نیز باعث بهبود فضای بین المللی به نفع جمهوری اسلامی ایران می شود گرچه فشار های غرب همچنان ادامه دارد و دشمنی ها پایان ناپذیر خواهد بود.

احمدی همچنین به سیاست های اقتصادی دولت اشاره و تصریح کرد : در سایه بهبود وضعیت سیاست خارجی ، دولت تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا بتواند در دوران نرمش قهرمانانه ، ضمن حفظ استراتژی ها ، نشاط  اقتصادی را برای جامعه به ارمغان آورد و  آهنگ توسعه را شتاب ببخشد.

استان متعلق به گروه و جریان خاصی نیست

نماینده عالی دولت در فارس هوشیاری سیاسی مردم و بینش آگاهانه آنها را سرمایه ای عظیم برای کشور و دولت دانست و تاکید کرد: تفکر دولت تدبیر و امید حمایت از احزاب و تعامل با آنها است و تقابل با احزاب و گروهها در ادبیات سیاسی این دولت جایی ندارد.

وی افزود: دولت علاقه مند است تا زیر سقف اتحاد شاهد حضور قدرتمند احزاب باشد و در همین راستا درب استانداری فارس به روی تمامی احزاب و گروه ها باز است چرا که معتقدیم این استان متعلق به گروه و جریان خاصی نیست.

احمدی با اشاره به انتخابات خرداد ماه گذشته عنوان کرد: برای پیرورزی و روی کار آمدن دولت حاضر همه کمک کرده اند و تلاش همه نخبگان باعث خلق حماسه سیاسی شده است ، بنابراین در مدیریت و توسعه استان نیز باید قائل به حضور همه افراد باشیم.

استاندار فارس ادامه داد: باید به جای کشمکش های سیاسی به موضوع شایسته سالاری که اولین بار در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی به آن پرداخته شد، توجه کنیم و با این معیار ضمن بهره مندی از حضور نخبگان و شایسته ها در روند رشد و توسعه استان سرعت بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با شایسته سالاری می توان در راه حفظ منافع ملی و مصالح ملی گام برداشت اما با حزب گرایی و جناح بندی نمی توان استان و کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار داد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
0
جناب استاندار از عزل و نصب هایتان معلوم است
سید یحیی هاشمی وباند اطرافش همه را قلع و قمع کردند
ابراهیم
United States of America
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
0
جناب استاندار محترم-لطفا اگر قابل میدانید در انتصاباتتان لااقل جایی هم برای چند مدیر توانمندوباتجربه شیرازی در نظر بگیرید،درخبرها نام چند مدیرخوب شیرازی را شنیدیم که قراراست در سکانداری استان جنابعالی را همراهی نمایند ولی تاکنون چیزی ندیدیم! متاسفانه سالهاست که استان فارس از داشتن مدیران شیرازی محروم است ،مدیران توانمند و باتجربه شیرازی به استانهای دیگر و خصوصا تهران صادر شدند و خود شیرازیهای بومی هم شده اند شیرازیان مقیم شیراز!!!،البته از ماست که برماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
0
داس دولت اميد كه نيروي به نام منتقد بر نمي تابد.