کد خبر: ۵۲۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۲

قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیری که عرصه خدمت‌گزاری را به میدان نبرد سیاسی تبدیل نکرد

قاضی زاده هاشمی هم مثل بسیاری از وزرای دیگر کابینه روحانی، گرایش سیاسی‌اش اصلاح‌طلبی است اما او برخلاف بسیاری از آن‌ها، به خوبی فهمیده که میدان خدمت‌گزاری‌اش، میدان نبرد سیاسی و قلع و قمع کردن طرف مقابل نیست.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ «این رفتارهای احمدی‌نژادی در دولت روحانی نباید جایی داشته باشد»؛ مضمون این را همان روزهایی که اتوبوس اسکانیای معروفی که در اتوبان تهران – قم دچار سانحه شد و آتش گرفت، برخی رسانه‌ها از قول برخی افراد اصلاح‌طلب نزدیک به دولت روحانی به وزیر بهداشت گفته بودند. اما ماجرا چه بود؟ قضیه از این قرار بود که که دکتر قاضی‌زاده هاشمی پس از بروز این حادثه خودش شخصا به منطقه می‌رود تا فرایند امدادرسانی و درمان سانحه‌دیدگان را از نزدیک بررسی کند؛ کاری که برخی وزرای دولت روحانی هم باید خیلی زودتر در ماجرای بحران برف در شمال کشور انجام می‌دادند. اما این انتقاد سخیف از وزیر بهداشت روحانی در حالی انجام می‌شد که او قبل‌ترها گفته بود که اهل دور نشستن نیست و کار جهادی را بیشتر می‌پسندد. البته اصلاح‌طلبانی چون مسعود پزشکیان که حالا نماینده مجلس است و قبلا وزیر بهداشت دولت اصلاحات بود، از همان ابتدا و وقتی روحانی، قاضی‌زاده را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کرده بود، جملاتی را در انتقاد به او گفته بود.

با همه اینها اما آقای وزیر بیشتر از همه دوست دارد تا بدون حاشیه کارش را بکند. او حتی برخلاف فشارهای مختلف از سوی افراطیون برای درو کردن مدیران و روسای دانشگاه‌‌های علوم پزشکی در سطح کشور، حاضر نشد تن به چنین کاری دهد و سعی کرد تا تخصص‌گرایی و روند رو به جلوی علمی و خدمت‌گزاری را بیشتر از اولویت‌های سیاسی مدنظر قرار دهد. دکتر ایمانیه که هم‌چنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، حالا یک نماد عینی از این رویه دکتر قاضی‌زاده هاشمی شده.

زمانی که در بحث بودجه سلامت کشور، کمی حرف و حدیث به‌وجود آمد، وزیر نتوانست تحمل کند و راهی بیمارستان شد. اگر این مسئله را در گرداب اغراق قرار ندهیم، مطمئنا نشانه خوبی از همت بالای او برای کار و بهبود وضعیت سلامت مردم است.

قاضی زاده هاشمی هم مثل بسیاری از وزرای دیگر کابینه روحانی، گرایش سیاسی‌اش اصلاح‌طلبی است اما او برخلاف بسیاری از آن‌ها، به خوبی فهمیده که میدان خدمت‌گزاری‌اش، میدان نبرد سیاسی و قلع و قمع کردن طرف مقابل نیست. او این روزها برخلاف نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که عملکرد بدی در «سبد کالا» دارد و حرف و حدیث‌های پیرامونش بیشتر از همه است، برخلاف ربیعی که وقتی پشت میز وزارت قرار گرفت نتوانست خوشحالی زاید الوصفش را از دید خبرنگاران پنهان کند، برخلاف وزیر ارتباطات که واحد حجم اینترنت را گیگا هرتز و نه گیگا بایت می‌داند و برخلاف ... هم در حوزه کاری خود یک متخصص نام‌آشنا است و هم در حوزه دوری از سیاسی‌کاری، یک وزیر خدمت‌گزار است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Netherlands
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
0
معلوم نیست وزیر چیه شماست که دارین اینجوری ازش حمایت میکنید؟ خداوکلیلی وزیر شما متاسفانه و برخلاف تمام وزرای آقای روحانی، به هیچ عنوان سابقه اجرایی (تاکید میکنم اجرایی) در زمینه کاری خودشون ندارن. رئیس بیمارستان خصوصی بودن هم شد سابقه اجرایی؟!!!