کد خبر: ۵۲۳۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
آیت الله ایمانی در اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین

به دنبال ساخت شهرک 50 هکتاری در شیراز برای حوزه‌های علمیه استان‌های جنوبی هستیم

فارس این افتخار را دارد که در بیش از 70 نقطه آن نماز جمعه برپا می‌شود و بیشترین آمار ائمه جمعه سراسر کشور را در استان‌های مختلف به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس اعلام کرد: در حال حاضر حدود 5 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه استان مشغول به تحصیل هستند و حدود 2 هزار نفر نیز در حوزه علمیه قم به فراگیری علوم اهل بیت(ع) اشتغال دارند؛ ضمن اینکه 57 مدرسه در سطح استان فارس و مرکز استان و شهرستان‌ها مسئولیت تربیت طلاب را به عهده دارند و بیش از 25 حوزه و مدرسه علمیه تربیت خواهران طلبه را عهده‌دار شده‌‌اند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در افتتاحیه ششمین اجلاسیه منطقه‌ای مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور علماء، ائمه جمعه و شخصیت‌های تاثیرگذار استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در شیراز برگزار شد، گفت: شیراز از دیرباز مهد علم، فرهنگ و تمدن بوده است.

وی با بیان اینکه شیراز 80 امامزاده در دل خود جای داده است، افزود: فارس استانی است که بیش از هزار و 500 امامزاده را میزبانی می‌کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: شیراز شهر صدرالمتألهین عالم بزرگوار و شهر دانشمندان و فقیهان برجسته مانند میرزای شیرازی است که از آن زمان تا به امروز فارس همواره در آسمان مرجعیت ستارگان پرفروغی داشته و سلسله مبارکه مرجعیت از فارس قطع نشده است و این افتخار برای این استان که همواره در بالاترین سطح روحانیت خدمتگزار اسلام و تشیع بوده‌ است.

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه سه کمیسیون حوزه و روحانیت، فرهنگی ـ تبلیغی و سیاسی ـ اجتماعی در این گردهمایی تشکیل جلسه خواهند داد، گفت: انتظار می‌رود این کمیسیون‌ها که امروز در عرصه توجه و رسیدگی به نیازمندی‌های حوزه‌های علمیه کشور و به ویژه حوزه‌های علمیه استان‌های جنوبی عنایت و توجه لازم را داشته باشند و امکان رفع نواقص و نیازمندی‌ها در این کمیسیون‌ها به وجود آید و به فضل پروردگار مصوباتی برای این اجلاسیه باشد که راهگشای حوزه و روحانیت در عرصه مسائل فرهنگی،‌ تبلیغی، سیاسی و اجتماعی باشد.

تملک زمین جهت ایجاد حوزه مرکزی شیراز

امام جمعه شیراز اعلام کرد: در شیراز، مسجد جامع شهدا به عنوان محل درس و فراگیری طلابی که سطح 2 و 3 را دنبال می‌کنند آماده‌ شده که در اختیار و دسترس عموم طلاب مرکز استان قرار گرفته است.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: برای یک حوزه مرکزی در بهترین نقطه شیراز 50 هزار هکتار زمین به ملکیت شورای عالی حوزه علمیه و مدیریت حوزه‌های علمیه کشور درآمده است که به فضل خدا یک شهرک برای حوزه‌های علمیه استان‌های جنوبی با همه نیازمندی‌ها ساماند‌هی شود.

در 20 شهرستان دیگر فارس هم نماز جمعه برپا می‌شود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: فارس این افتخار را دارد که در بیش از 70 نقطه آن نماز جمعه برپا می‌شود و بیشترین آمار ائمه جمعه سراسر کشور را در استان‌های مختلف به خود اختصاص داده است و حدود 20 مورد دیگر نیز اعلام نیاز شده است که منتظر اقدام شورای سیاست‌گذاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این استان مسجد جامع عتیق با قدمت بیش از هزار و 200 سال و دارای خدای خانه است که در این چند دهه اخیر مرکز ارشاد و تبلیغ شهید آیت‌الله دستغیب بوده است. همچنین سند قدمت شهر شیراز در عرصه اسلام و مکتب تشیع می‌باشد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه در هشتمین سال پس از رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) مردم این استان به اسلام گرایش پیدا کردند، گفت: گورستانی به نام دارالسلام در سال 24 هجری قمری در این شهر به وجود آمده که مسلمانان در این گورستان دفن شده‌اند و تاکنون باقی مانده است و این افتخار را دارد که بیش از 300 خروار خاک کربلای امام حسین(ع) را در خود جای داده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اظهار امیدواری کرد که این استان با بکارگیری همه ظرفیت‌هایش بتواند فضای مناسبی برای این اجلاسیه فراهم کند و مصوباتی جهت رفع نیازمندی‌های مختلف حوزه علمیه راهگشا باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
0
درود بر روحانیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
1
چقد تلاش برای تغییر هویت شیراز؟!
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
0
چهار تا خونه برای فقرا ساختن آقاجان. شاید بهتر باشد.تورا خدا دنیا را باید......