کد خبر: ۵۲۸۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با شیرازه:

ناقضان اصلی حقوق بشر حق ندارند برای ما تعیین تکلیف کنند/ دولت باید بر مدار ملت باشد نه بر مدار غرب/ به رئیس جمهور بابت برخورد با مفاسد اقتصادی تذکر دادیم

آمریکا و غربی‌ها با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تضاد هستند.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با فعالان و حامیان فتنه 88 گفت: چنین اقدام زشتی در شأن ملت و کشور ایران نبود؛ اینگونه ملاقات‌ها حثیتی است و آن‌ها با اهداف پست و شوم خود قصد خدشه وارد کردن به نظام را دارند که البته هرگز به هدفشان نخواهند رسید.

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار شیرازه، ضمن ابراز نارضایتی از این دیدار بر پاسخگو بودن وزارت خارجه تاکید و اظهار کرد: کسانی که کاملا ناقض حقوق بشر هستند، نمی‌توانند از حقوق بشر سخن بگویند و برای ما که کشوری تمام و کمال مردمی هستیم، تعیین تکلیف کنند؛ مگر ما برای آن‌ها تعیین تکلیف کرده‌ایم.

وی با تصریح اینکه ایران، تنها کشوری است که حقوق بشر در آن به طور کامل رعایت می‌شود؛ این سوال را مطرح کرد که چرا آن‌ها به فکر نقض حقوق بشر در زندان‌هایی مانند گوانتانامو نیستند؟

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا و غربی‌ها با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تضاد هستند و به دنبال شکست این آرمان‌ها می‌باشند بنابراین اگر مسائل هسته‌ای هم کنار برود با پررویی تمام مسئله حقوق بشر و غیره را مطرح می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید بر مدار ملت باشد نه بر مدار غرب، تصریح کرد: با دولت همراه هستیم و در تمام زمینه‌ها به جز مواردی که خط قرمز نظام اسلامی و در تضاد با آرمان‌های انقلاب باشد همکاری لازم را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار روز دوشنبه برخی اعضای فراکسیون رهروان ولایت با حسن روحانی در محل نهاد ریاست جمهوری ابراز کرد: بنده در این دیدار بر تعامل بیشتر دولت و مجلس تاکید کردم و خواستار حضور فعال‌تر معاونین پارلمانی رییس‌جمهور شدم.

زارع پیگیری امور مردم را هدف مشترک مجلس و دولت دانست و ضمن تشکر از اشخاصی که در مجموعه دولت برای خدمت صادقانه به مردم تلاش می‌کنند، گفت: اینکه برخی وزرا و معاونین رییس‌جمهور در برخی مسائل پاسخگو نیستند با اعتدال همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهور به وزرا و دولتمردان تاکید کند که هدف آن‌ها پیگیری امور مردم باشد، ادامه داد: در عزل و نصب مدیران نیز باید از افراد کارآمد، کارآزموده و به دور از هرگونه گرایش سیاسی و اقتصادی بهره گرفت تا مردم اظهار نگرانی نکنند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، خاطرنشان کرد: همه ما اجزای یک سیستم هستیم بنابراین حل مشکلات بیکاری، گرانی و بهبود وضعیت اقتصادی در گرو تعامل و همکاری بیش از پیش است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دولت در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، یادآور شد: زمانی که گام اول هدفمندی یارانه‌ها شروع شد؛ اجماع، وحدت و انسجام بسیار خوبی وجود داشت ضمن اینکه تحریم‌ها به این شدت نبود. همچنین رشد اقتصادی مثبت و تورم پایین بود.

زارع در ادامه به آسیب‌های گام اول هدفمندی اشاره و اظهار کرد: پرداخت همگانی یارانه‌ها اثربخشی آن را از بین برد و محقق نشدن اهداف در گام اول به ویژه در بخش تولید، فشار زیادی به منابع دولت وارد کرد و همه چیز تحت تاثیر پرداخت نقدی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نباید بخش تولید را فقط صنعت ترجمه کرد بلکه باید دیدگاهی کلی داشت، اظهار کرد: اگر یک‌پنجم توجهی که به صنعت می‌شود به کشاورزی می‌شد، قطعا همان بهره‌وری را داشت.

زارع بر تقویت بخش تولید تاکید کرد و رشد و شکوفایی این بخش را موجب رشد مثبت اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و تورم دانست.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس با اذعان به اینکه عشایر در هدفمندی یارانه‌ها هم در گام اول و هم در گام دوم نادیده گرفته شده‌اند، بر توجه به این قشر تاکید و خاطرنشان کرد: عشایر، یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما 30درصد مواد پروتئینی کشور را تولید می‌کنند.

وی به دیگر خواسته خود از رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: با توجه به سرما‌زدگی‌های اخیر، بحث بیمه کشاورزان و پرداخت خسارت آن‌ها باید جدی گرفته شود.

سخنگوی اقتصادی مجلس همچنین گفت: به رییس‌جمهور تذکری درخصوص جدیت در مبارزه با فساد اقتصادی داشتیم که امیدوارم اجرایی شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس در پایان تعامل استاندار فارس با نمایندگان مجلس را مثبت ارزیابی و بر حفظ ارزش‌ها تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسنی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
1
این اقاهم فقط در ظاهر حرف می زند ولی عملش واقعا موجب خجالت برای اصول گرایان است
ریزبین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
1
نماینده آباده گفته تعدادی از کشورها حق ندارند در باره حقوق بشر سخن بگویند بعلاوه بعضی کشورها باید از حقوق بشر معاف شوند. آیا این صحیح است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
1
برادر ان زمان که احمدی نزاد رفت امریکا شما اصلا یادت نیست که تو کشور خودش علیه خودش حرف زد و اما این هایی که گفتی فتنه گر اخر برادر من دیدار با مادر یکی که بدست خودمان کشته شده چه اشکالی داره .سال ها بعد خودت هم از فتنه گران خواهی شد حالا تو قدرتی و هی فتنه فتنه میکنی
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
0
واقعا از رایی که به شمادادم متاسفم ان شاالله خدا مارا ببخشد