کد خبر: ۵۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲

سالاد مطبوعاتی پنجشنبه 22 اسفند: کاری که نمایندگان می کنند؛ رای زنی یا رایزنی؟!

رییس مجلس درباره دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها عنوان کرد: «نمایندگان رایزنی می کنند، دخالت نمی کنند»

به گزارش شیرازه، «عصر مردم» قسمتی از صحبت های علی لاریجانی در شیراز را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و تیتر زده «تعیین وظایف هر دستگاه پیرامون اقتصاد مقاومتی تا یکماه دیگر». عکسی قدیمی از دروازه قرآن شیراز با زیرنوشت «مسئولان دروازه قرآن شیراز را دریابند» عنوان دیگر صفحه اول امروز این روزنامه است.عناوین حاشیه نشین امروز هم شمال مواردی است از قبیل «حمایت آموزش و پرورش فارس از ساخت کتابخانه در کازرون» که این تیتر از صحبت های آذری در کازرون استخراج شده و «هشدار های پلیس فارس در خصوص چهارشنبه آخر سال». در بررسی صفحات داهلی متوجه شدیم بعد از مدت ها قلم عصر مردم از نیام خارج شده با چند گزارش عمیقا ما را تحت تاثیر قرار داد بر خلاف روزهای گذشته که اکثر قریب به اتفاق مطالب به نقل از خبرگزاری های دیگر چاپ می شد. مثلا «افزایش ظرفیت اماکن اقامتی فارس در ایام نوروز» که مدیر کل میراث فرهنگی در گزارش خود با عصر مردم گفته و «تولیدات صنعتی آلمان در نمایشگاه بین المللی فارس به نمایش در می آید» که عنوان گزارشی در همین مورد با مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان است.


«خبرجنوب» در صفحه اول کشوری خود به سفر لاریجانی به شیراز اشاره کرده و آورده «اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات است». و در صفحه اول استانی، تیتر های امروز خود را بر روی عکسی به بزرگی نیم صفحه اول خود از بهار شلوغ دروازه قرآن شیراز چاپ کرده که در یکی از تیتر ها در کنار عکس تمام قد استاندار و از صحبت های استاندار استخراج شده که گفته «تخریب جنگل های فارس گونه های گیاهی را در معرض انقراض قرار داده است» و در تیتر دیگری آورده «نوروز فرصت سوز» که عنوان گزارش صفحه داخلی این روزنامه است که بحث پیرامون این سوال پرداخته که میلیون ها مسافر نوروزی شیراز، میمانند یا گردشگر؟ علاوه بر این گزارش در صفحات داخلی شاهد عناوینی دیگر هستیم که به دو عنوان اکتفا می کنیم. یکی این که «برگزاری یادواره شهدای غواص و آبی خاکی برای شناخت نسل جوان است» و دومی هم این که تیتر زده «دروازه های شیراز را نمی توان بست» که قسمتی از گفت و گوی این روزنامه با معاون اجرایی شهرداری شیراز است. صفحه گردشگری هم به پیشنهادات برون استانی روی آورده از آبشار شلماش گرفته تا ساری و کاروانسرای ده نمک در گرمسار.صفحه ورزشی هم زیر تیتر سپاهانی خود نوشته «بادی کلاسیک فارس بر سکوی قهرمانی کشور ایستاد»

«نیم نگاه» هم تیتر خبرجنوب به نقل از علی لاریجانی را انتخاب کرده و گفته « اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی تنها راه برون رفت از مشکلات است» و با عکسی بزرگ در همین رابطه بیشتر صفحه اول خود را پر کرده است. در عناوین حاشیه ای هم از آذری رییس آموزش و پرورش فارس گرفته تا دکتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس سهیم هستند و از صحبت های آنها برای پر شدن این قسمت استفاده شده. بررسی صفحات داخلی هم چندان خالی از لطف نیست «حفاظت از منابع طبیعی باید تبدیل به فرهنگ عمومی جامعه شود» به گفته استاندار فارس و گزارشی از ورود لاریجانی به شیرلز با هدف شرکت در یادواره شهدای غواص و آبی خاکی از جمله مطالب داخلی این روزنامه است.

«افسانه» هم در اقدامی مشابه گوشه ای از صحبت های لاریجانی را تیتر کرده و نوشته «نمایندگان رایزنی می کنند دخالت نمی کنند.» البته نه افسانه و نه لاریجانی به حرف های مسئولین اجرایی که برخی مواقع توپ را به زمین قوه مقننه می اندازند و دخالت مستقیم نمایندگان را دلیل برخی اقداماتشان می خوانند اشاره نکرده اند. این روزنامه خبری هم از فرمانده پلیس راه شمال فارس آورده که گفته «طرح های نوروزری پلیس راه فارس از 25 اسفند آغاز می شود». بررسی صفحات داخلی هم دست ما را خالی نگذاشت؛ «450 خانه میراثی شراز ثبت ملی شد» به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و «کاشت 50 هزار درخت به دست زندانیان در شیراز» از جمله این عناوین است.

نظرات بینندگان