کد خبر: ۵۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 26 اسفند

از تیترهای برنده‌تر از الگانس تا قیمت میوه شب عید

روزنامه‌های امروز در حالی منتشر شدند که کم‌کم بوی بهار و عید از آن‌ها به مشام می‌رسد. البته یکی از روزنامه از دیروز به پیشوار نوروز رفته و منتشر نمی‌شود!

به گزارش شیرازه؛ سالاد امروز را با «نیم نگاه» شروع می کنیم. این روزنامه امروز را با مصوبه شورای شهر شروع کرده و تیتر زده «رکورد تخفیف عوارض شکسته شد». عکسی از تخت جمشید با تیتری غیر استانی هم در صفحه اول جا خوش کرده. معاون مالی اداری شهرداری در صفحه اول گفته : «اوراق مشارکت شهرداری توسط بانک شهر انتشار می یابد». تیتری هم از صحبت های سردار سجادیان در سمت راست صفحه اول قرار دارد که در تمجید از خبرنگاران گفته: «قلم خبرنگاران از اسلحه پلیس برنده تر است». بررسی صفحات داخلی هم خالی از لطف نیست؛ امام جمعه شیراز در سخنانی گفته: «خودباوری و خود اتکایی نتیجه مهم همنشینی با قرآن است» که تیتر صفحه داخلی این روزنامه است. در جایی دیگر هم تیتر زده: «توسط شورای اسلامی شهر شیراز؛ احداث برج 25 طبقه در شیراز تصویب شد». در صفحه آخر هم شاهد «اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار مدیریت اجرایی کشور است» هستیم که از گفته های استاندار است.

«عصر مردم» امروز عکس استاندار را با تیتر «مسجد محوری، رویکرد ویژه استاندار فارس در پیشبرد اهداف فرهنگی» در صفحه اول خود چاپ کرده. تیتر دیگری هم از صحبت های استاندار در سمت راست صفحه اول با عنوان «مسابقات سراسری قرآن به شایستگی در فارس برگزار شد» چاپ شده که شرح مفصل این دو عنوان را می توانید در صفحات داخلی بخوانید. تیتر نگران کننده «بخشی از کشت های حوزه سد درودزن امسال خشک خواهند شد» به گفته مدیر عامل آب منطقه ای فارس از دیگر تیتر های سمت راست صفحه اول این روزنامه است. «روسای دانشگاه ها نهضت تولید علم و کرسی های آزاد اندیشی را در دستور کار خود قرار دهند» هم از عناوین صفحات داخلی است که این را دکتر کریم زارع در جلسه مشترک روسای دانشگاه های آزاد فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، گفته. ضمنا این روزنامه استانی٬ امروز در قامت یک نشریه بین‌المللی ترجیح داد تا «کریمه به روسیه پیوست» را تیتر یک خود کند.

«افسانه» برخلاف دیروز تمام صفحه اول خود را به تیتر های استانی اختصاص داده و ترجیح داده تیتر یک خود را «کاهش تاریخی آب سد درودزن» بزند که حقیقتی ناراحت کننده و مستلزم اقدامات سریع و جدی مردم و مسئولین است. عکسی از معاون مالی شهرداری شیراز با عنوان «انتشار 230 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری شیراز» هم در صفحه اول این روزنامه خودنمایی میکند. در صفحات داخلی امروز خبری خوشحال کننده به نقل از سردار سجادیان با عنوان «کاهش آمار تصادفات فوتی در فارس» به چاپ رسیده و در خبری دیگر، رییس اورژانس فارس در مصاحبه خود این قضیه را تایید کرده. صفحه آخر هم به اختتامیه اولین جشنواره بازیافت اختصاص یافته؛ این مطلب با گزارشی تصویری و تیتر «بازیافت پسماند زمینه ساز آینده ای روشن» در اخرین صفحه جاخوش کرده.

«خبرجنوب» تمرکز خود را روی عید نوروز و سوژه های مربوط به آن قرار داده؛ «میوه شب عید رسید» و اعلام قیمت برای سیب 2600 تومان و پرتقال 1600 تومان تیتر یک امروز این روزنامه است. عکسی از دیوار نویسی های زشت شیراز و تیتر «نازیبایی های شیراز جلو چشم میهمانان» و «محور شیراز-اصفهان با 109 قربانی صدر نشین تصادفات شد» از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. «آماده باش کامل پلیس فارس در نوروز» و «سنگ اندازی یک موقوفه برای ساخت قبرستان و پارک در صدرا» از تیتر های داخلی امروز خبرجنوب است. صفحه گردشگری امروز هم به قیر رفته و از «این هم قلعه شاه پریون!» گفته. این صفحه از «ردپای سکونت 80 هزار ساله در 30کیلومتری شیراز» هم گفته و به منارجنبانی که برای همیشه متوقف شد پرداخته. در صفحه ورزشی هم تیتر های متنوعی از فارس دیده می شود از جمله «فجر شهید سپاسی در بحث نماز الگویی برای جامعه هنرمندان، نویسندگان و هنرمندان است» و «جابر بهروزی ملی پوش مرودشتی بهترین وزنه بردار ایران».



روزنامه «سبحان» اما خیلی زود به پیشواز نوروز رفته و تا 16 فروردین منتشر نمی‌شود!
نظرات بینندگان