کد خبر: ۵۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
مدیرکل اوقاف هرمزگان در جمع اصحاب رسانه فارس:

قلمی که از دست شهید آوینی بر زمین افتاده است را در دست گیرید

حجت‌الاسلام منصور هاشمی با بیان اینکه راهیان نور با خودش هزار حرف و حدیث دارد، خاطرنشان کرد: شهدا نسلی پاک از جنس نور بودند که به نور رسیدند و با شهادت خود به ما عزت و شرف دادند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه؛ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه هرمزگان در جمع اصحاب رسانه فارس که در قالب اردوی راهیان نور دریایی به این استان سفر کرده‌اند با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری درخصوص شهید آوینی با عنوان «سید شهیدان اهل قلم» خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما باید قلمی که از دست شهید آوینی بر زمین افتاده است را در دست بگیرید.

حجت‌الاسلام منصور هاشمی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، منتقل کردن خاطرات شهدا را کار بزرگ و مهمی برشمرد و اظهار کرد: آشنایی با سیره زندگی و خاطرات شهدا و رزمندگان یک ضرورت است و اصحاب رسانه بیشتر از سایرین می‌توانند در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا نقش داشته و آن را تبیین کننند و نشر دهند.

وی با بیان اینکه راهیان نور با خودش هزار حرف و حدیث دارد، خاطرنشان کرد: شهدا نسلی پاک از جنس نور بودند که به نور رسیدند و با شهادت خود به ما عزت و شرف دادند.

تفکر شهدا خدا را دیدن و خود را ندیدن بود

مدیرکل اوقاف هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه همه ما ایرانیان مدیون آن نسل طیبه هستیم، گفت: شهدا نسلی بودند که تفکرشان خدا را دیدن و خود را ندیدن بود و امروز خیلی دلمان لک می‌زند که این تفکر را ببینیم اما رنگ و بوی این نوع تفکر کمتر در جامعه دیده می‌شود. شهدا نسلی بودند که اگر با ذره‌بین هم بگردید دیگر از جنس آنان نمی‌توانید پیدا کنید چراکه آن‌ها مرگ را به بازی گرفته بودند.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: یقین دارم که اگر این آمریکایی‌ها دوباره حماقت کنند و به میدان کارزار بیایند؛ هزاران فرهیخته، رزمنده و شهید در راستای رسیدن به منویات رهبری سر از پا نشناخته به میدان می‌آیند.

وی ضمن بیان اینکه مردم ایران خیلی متدین هستند، گفت: باید بتوانیم مردم را در طریق عبودیت رب جلیل قرار دهیم؛ مردم در همه صحنه‌ها خوب به میدان می‌آیند اما ما نمی‌توانیم آن‌ها را خوب پشتیبانی کنیم و نتوانسته ایم حقایق و زیبایی‌های حضور ملت را با زبان گویا و قلم روان بیان کنیم که در این زمینه اصحاب رسانه حرف اول را می‌زنند.

مدیرکل اوقاف هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رسالت ما در اداره اوقاف به عنوان خادمین امامزادگان، نصب العین قرار دادن سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی شوند، می‌باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی تعداد بقاع متبرکه استان هرمزگان را حدود ۶۰۰ بقعه اعلام و اظهار کرد: از این تعداد، ۸۰ بقعه شناسنامه دار هستند که معرف‌ترین آن‌ها امامزاده سید مظفر بندرعباس، امامزاده سید سلطان رودان، امامزاده سید محمد حاجی آباد، امامزاده سید شاه محمدتقی در بازار بندرعباس می‌باشد.

وی با بیان اینکه از ۲۸ اسفند سال۹۲ تا ۱۶ فروردین‌ماه جاری در ۳۶ بقعه متبرکه طرح آرامش بهاری با اجرای برنامه‌های تبلیغی و مذهبی برگزار شد، اعلام کرد: آمار جمعیتی که در این مدت در حرم مطهر امامزادگان حضور پیدا کردند بالغ بر ۳ میلیون نفر بوده و میزان غبارروبی امامزادگان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل اوقاف هرمزگان تعداد موقوفات استان هرمزگان را ۴۸۰ موقوفه با ۱۲ هزار رقبه اعلام و خاطرنشان کرد: یک موقوفه از مرحوم محمدعلی ناصری که ۱۳۰ سال قبل از دنیا رفته‌اند، حدود دو هزار رقبه دارد که سالی یک میلیارد تومان از درآمد موقوفات ایشان طبق نیاتشان در استان هزینه می‌شود.

وی از ۸۶ وقف جدید در سال گذشته و ۲۵ وقف جدید در ایام نوروز ۹۳ خبر داد و در پاسخ به سوال سردبیر شیرازه مبنی بر اینکه آیا سمت و سوی وقف‌ها سنتی است یا واقفین نیات جدیدی دارند، گفت: نیات جدیدی مطرح می‌شود از جمله بحث‌های علمی، درمانی، تحقیقاتی و حوزه‌های علمیه که به عنوان مثال در سال گذشته ۱۰هکتار زمین کشاورزی خوب در شهرستان هشت‌بندی وقف حوزه علمیه شد.

نظرات بینندگان