کد خبر: ۵۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
عدالت به سبک شرکت پخش فرآورده‌های نفتی

140 کیلومتر مسافت برای پر کردن یک باک 10 لیتری بنزین در قیروکارزین

بخشی از شهرستان قیروکارزین با فاصله ای 70 کیلومتری نسبت به نزدیکترین جایگاه سوخت به آنجا از داشتن پمپ بنزین محروم است.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، از زمانی که ماشین های بنزین سوز اختراع شدند پمپ بنزین نیز یکی از نیاز هایی بود که باید در کنار آن ایجاد می شد تا ماشین ها برای سوخت گیری به آنجا مراجعه کنند.

وجود پمپ بنزین در یک منطقه بستگی به عواملی چون دوری از پمپ بنزینی دیگر و همچنین مسافت بین شهرها بستگی دارد و بر این اساس ممکن است در یک شهر از یک تا صدها پمپ بنزین وجود داشته باشد.

وی سایت پرگون نوشت: در شهرستان قیروکارزین تعداد 5 جایگاه پمپ بنزین وجود دارد که در شهر قیر 2 جایگاه و در شهر های کارزین، بخش افزر و شهر مبارک آباد هر کدام یک جایگاه وجود دارد و کار سوخت رسانی را انجام می دهند.

اما بخشی از شهرستان قیروکارزین با فاصله ای 70 کیلومتری نسبت به نزدیکترین جایگاه سوخت به آنجا از داشتن پمپ بنزین محروم است. بد نیست یک معرفی از این منطقه ی شهرستان قیروکارزین داشته باشیم.

دهستان هنگام در قسمت جنوب و جنوب غربی شهر قیر و سمت شمال غرب با فراشبند، سمت جنوب با شهرستان لار و شمال با شهرستان فیروزآباد هم مرز است و شامل روستاها و شهرک های هنگام، تنگ کیش، باغنو، هورز، پاگذاره، ابوعسکر، نوآباد، زین آباد، پیش زرد، تل سمنگی، برکه آبی و تنگ بادی می باشد.

این یک معرفی کوتاه از تعداد روستاها و منطقه جغرافیایی دهستان هنگام بود که با فاصله 70 کیلومتری از شهر قیر واقع شده است. وجود فاصله زیاد بین مرکز شهرستان و این دهستان باعث شده مردم این منطقه از بسیاری امکانات محروم باشند ولی یکی از مهمترین مشکلات آنان نبود جایگاه سوخت رسانی در این منطقه می باشد. 

عمده ماشین های امروزی میانگین سوخت مصرفی 11 لیتر در صدکیلومتر را دارند و فاصله رفت و برگشت دهستان هنگام تا شهر قیر حدود 140 کیلومتر می باشد که با یک حساب کوچک می توان دید که ماشین های مردم این منطقه مجبورند برای انجام یک بار سوختگری حدود 20 لیتر بنزین مصرف کنند که شاید این دور از عدالت باشد.

در این میان مشکلات دیگری نیز برای کشاورزان و موتور سیکلت داران وجود دارد که در جای خود می توان روی آن بحث کرد.

اما با توجه به مشخص بودن مشکل نبود پمپ بنزین در دهستان «هنگام» و درخواست مردم دهستان هنگام از مسئولین شهرستان جای آن دارد فرمانداری قیروکارزین تدبیری را اتخاذ کند و این معضل مهم را از پیش پای مردم محروم دهستان «هنگام» بردارد.

نظرات بینندگان