کد خبر: ۵۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

اداره صنعت، معدن و تجارت پاسارگاد میزبان پرستوها شد+تصاویر

نکته جالبی که با آن روبه رو شدیم ساخت آشیانه توسط یک زوج پرستو در اداره صنعت ،معدن وتجارت شهرستان پاسارگاد می باشد که نقطه امن برای ساخت لانه را این اداره انتخاب کرده اند.
به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، پَرَستو یا ( چلچله ) پرنده‌ای حشره خوار است. تاکنون نزدیک به هشتاد گونه پرستو را شناسایی کرده‌اند. و تقریباً در همه جاهای زمین پرندهٔ پرستو یافت می‌شود. این پرندهٔ کوچک را با ۲۰ سانتیمتر قد وبدن کشیده ، بالهای سیاه زاغی و منقار کوتاه سه گوش به آسانی می‌توان از دیگر پرندگان باز شناخت.

پرستو نماد بازگشت سلامت به خانه است. همچنین پرستو یکی از برجسته ترین نمادهای سفر و مهاجرت است. پرستو نماد مهاجرانی است که خودشان را با نظمی جهانی هماهنگ می کنند.

ساختن آشیانه به کمک هردو پرستوی نر وماده صورت می‌گیرد. لانه را از گِل وساقهٔ علفها ی خشک وپـَر ساخته می‌شود. بدلیل یکسانی رنگ پرهای پرستو (چلچله) نر وماده وباز شناختن آنها از یگدیگر آسان نیست.

عده ای پرستو را نماد نوروز قرار داده اند  و عده ای هم اعتقاد دارند پرستوها در جایی زندگی می کنند که امن ترین نقطه برای آنها باشد .

این روزها شهرستان پاسارگاد میزبان پرستوها می باشند و هر نقطه از این شهرستان را که مشاهده کنید پرستوها ر ا می بینید که درنقاط مختلف در حال ساختن آشیانه برای خودهستند.

اما نکته جالبی که با آن روبه رو شدیم ساخت آشیانه توسط یک زوج پرستو دراداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پاسارگاد می باشد که نقطه امن برای ساخت لانه را، ساختمان این اداره انتخاب کرده اند.

به گفته یکی از کارمندان این اداره پرستوها هر رزو صبح بلافاصله بعد از باز شدن درب اداره وشروع به کارکارمندان به ساختمان این اداره وارد می شوند و آشیانه سازی را شروع می کنند و بعداز ظهر ها با توجه به اینکه در بهای این اداره بسته می شود مجبو ربه ترک این ساختمان می شوند که جا دارد کارمندان  این اداره که پرستوهای مهربان  به ساختمان آنها به عنو ان یک  نقطه امن  برای ساخت آشیانه رو آورده اند کاری برای ورود دائم این پرستوها داشته باشند.

 

 

نظرات بینندگان