کد خبر: ۵۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 7 اردیبهشت

از چین واگن نمی‌خریم ولی پروژه‌های پتروشیمی را به چین واگذار می‌کنیم!

امروز افزایش کرایه یکی از مواردی بود که در بیشتر روزنامه ها به چشم میخورد.
به گزارش شیرازه سالاد امروز را با «عصر مردم» شروع می کنیم که از گرانی کرایه ها تیتر زده که این روزها عادی شده! این روزنامه به نقل از مدیرعامل تاکسیرانی شیراز آورده: «افزایش نرخ تاکسی در شیراز قانونی نیست». صفحات داخلی امروز هم طبق معمول از روی دست خبرگزاری ها نوشته شده و سرجمع یک خبر تازه برای گفتن دارد؛ «هشدار نسبت به دوپینگ خون توسط برخی پزشکان» عنوان این تیتر داخلی است که به نقل از مدیرعامل سازمان انتقال خون آمده: نگرانی خاصی در مورد آلودگی واحد های خونی به بیماری هایی نظیر ایدز و هپاتیت وجود ندارد.

سفر میهمانان خارجی به شیراز که این روزها خیلی ها برای آمدنشان تلاش می کنند، دستمایه‌ی مطالب خیلی از روزنامه ها شده. البته بیشتر، پولشان را می خواهند تا خودشان را! در همین راستا «خبرجنوب» صفحه اول خود را به میهمانان خارجی اختصاص داده و عنوان کرده «دعوت از چینی ها برای سرمایه گذاری در 11 طرح پتروشیمی ناتمام فارس». کنار این مطلب هم به سفر مدیرکل یونسکو به شیراز اشاره کرده. این موضوع منحصر به صفحه اول نشده و در صفحات داخلی هم شاهد خبر سفر دیگری هستیم؛ شهردار خواهرخوانده‌ی آلمانی شیراز، به شیراز آمده که این موضوع با عنوان «تاثیر دیپلماسی فعال شهری در ارتقای روابط کشورها» به نقل از شهردار، تیتر شده. صفحه ورزشی هم تساوی فجر و پیکان را با تیتر «نه؛ این فجر واقعی نبود!» به چاپ رسانده.

«نیم‌نگاه» تیترهای صفحه اول خود را راجع به مقوله‌ی قیمت انتخاب کرده. از عزم رییس شورای اصناف کشور برای جلوگیری از افزایش قیمت تا تعیین قیمت مسکن مهر. همین طور فرماندار شیراز که ترجیح داده در مورد افزایش قیمت کرایه ها فقط هشدار بدهد. امیدواریم این هشدار موثرتر از هشدارهای سابق باشد که قبل ترها داده شد ولی بازهم قیمت ها بالا رفت! استاندار هم وسعت مشکلات فارس را اندازه گرفته و به این نتیجه رسیده که وسعت این مشکلات با وسعت استان برابر است که این موضوع در صفحات داخلی این روزنامه عنوان شده.

«افسانه» هم سفر شهردار وایمار(خواهرخوانده‌ی آلمانی شیراز) به شیراز را از دریچه گردشگری نگاه کرده و عکس او و هیئت همراه در پاسارگاد را در صفحه اول خود چاپ کرده. اما عنوان ناامید کننده امروز که از توقف واردات واگن های چینی به ایران خبر می دهد و این یعنی باز هم باید صبر کنیم تا قطارشهری شیراز راه اندازی شود! صفحات داخلی هم از توان کمیته امداد برای کمک به امنیت جامعه از قول رییس این سازمان خبر داده و از پاکسازی رودخانه خشک از زباله هم گزارشی به چاپ رسانده. یادداشت امروز هم با عنوان «سلامت کار» به موضوع نبود متولی مشخص برای ایجاد اشتغال در کشور اشاره و گفته در قانون صراحتا اعلام نشده که ایجاد اشتغال به عهده وزیر کار است یا دیگر وزارتخانه ها.

نظرات بینندگان