کد خبر: ۵۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

تناقض‌گویی سخنگوی دولت در کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر!

در حالی که دکتر نوبخت دو روز قبل در کرمان اعلام کرده بود طرف های مذاکره نمی خواهند هیچ پولی به ایران بدهند دیروز در تهران مدعی شد که آمریکایی ها از ما شماره حساب می خواهند تا پول را واریز کنند!
فاصله تهران تا کرمان قریب به هزار کیلومتر است یعنی چیزی حدود یک ساعت و نیم با هواپیما. اما انگار این فاصله نتوانسته جلوی تناقض‌گویی سخنگوی دولت را بگیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از بوتیانیوز؛ در حالی که آقای دکتر نوبخت دو روز قبل در سفر به کرمان اعلام کرده بود که طرف‌های مذاکره کننده می‌خواهند هیچ پولی به دست ایران نرسد و حتی گفته بود سعی داریم این پول ها را به شکل چمدانی به کشور وارد کنیم، دیروز در تهران و با چرخش ۱۸۰ درجه ای مدعی شد آنها از ما یک شماره حساب می خواهند تا این پول را برای ما واریز کنند اما ما خودمان می‌خواهیم از این چهار و دو میلیارد دلار متفاوت استفاده کنیم.

نوبخت تسنیم

سخنان نوبخت در کرمان در تاریخ 9 اردیبهشت

نوبخت فارس

سخنان نوبخت در تهران در 10 اردیبهشت

از خارجی ها اجازه گرفتیم پول را وارد کشور کنیم

نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کرمان با تأکید بر اینکه درآمد حاصل از پول نفت ایران در حساب‌های خارج از کشور نگهداری می‌شود، افزود: هنوز قادر به برداشت پول نقد از این حساب‌ها نیستیم و آنچه روی می‌دهد به شکل پرداخت حواله‌ای در قبال خرید کالا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبالغی از پول ایران آزاد شده است، خاطرنشان کرد: این پول‌ها به شکل قسط به قسط در حساب‌های خارج از کشور منتقل می‌شود که سعی داریم به شکل چمدانی این پول‌ها را به کشور وارد کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه تاکنون در چهار قسط ۴٫۲ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران آزاد شده است، افزود: خواسته غربی‌ها این است که ایران در قبال این پول‌ها دارو، گندم و یا سایر کالاهای اساسی را خریداری کند، اما در تلاش هستیم تا به جای آن پول‌های کشور را به شکل چمدانی وارد ایران کنیم.

نوبخت با بیان اینکه طرف‌های مذاکره کننده می‌خواهند هیچ پولی به دست ایران نرسد، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور حساب‌های مختلفی داریم که پول‌های حاصل از فروش نفت در آن حساب‌ها نگهداری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های دولت تدبیر و امید مجوزهایی برای انتقال پول به کشور دریافت شده است، افزود: با وجود آنکه ایران طرح انتقال چمدان به چمدان را مطرح کرده است، طرف‌های خارجی با این موضوع رضایت خود را اعلام کرده‌اند و ما مجوز انتقال پول نقد به کشور را داریم.

نظرات بینندگان