کد خبر: ۵۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 15 اردیبهشت

دستان خالی 1300 کارگر زیر سایه وعده‌های سریالی مسئولین

در حالی این روزها تمام کارگران درحال و هوای روز گارگرند که 1300 تن از کارگران کارخانه ITI هشت سالی است که حقوق و مزایا و سنوات خود را دریافت نکرده اند.

به گزارش شیرازه؛ «سبحان» کلا تیترهای استانی را به حاشیه برده و ترجیح داده کشوری تیتر بزند. اخباری مثل صحبت های آیت الله ایمانی در مورد اهمیت احیای وقف و موقوفات و «اختصاص شعبات ویژه رسیدگی به پرونده های وقفی» که دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفته و ظاهرا قرار است قضاتی رسیدگی به پرونده های وقفی را به عهده بگیرند که در این زمینه تبحر بیشتری دارند. اما خبری که امروز تمام روزنامه ها به آن پرداخته اند، نشست خبری رییس کل دادگستری فارس است که گفته «صدور کیفرخواست پرونده فساد مالی 5/18 میلیارد ریالی» که مربوط به پرونده اخیر حق ماموریت میلیاردی در یکی از سازمان های استان فارس است. «چه کسی پاسخگوی مطالبات کارگران کارخانه ITI خواهد بود؟!» هم از دیگر عناوین صفحات داخلی است که از درماندگی کارگران کارخانه ITI گفته که از سال 85 تا به امروز حقوق و سنوات خود را دریافت نکرده اند که این یعنی معوقه بیش از 33 میلیارد تومانی!

«خبرجنوب» دو خبر مربوط به گارگران کارخانه ITI و نشست رییس کل دادگستری را در صفحه اول خود تیتر کرده. همینطور به مناسبت روز شیراز تیتر زده «شیراز بهشت گردشگری ایران زمین» و در صفحه گردشگری خود تمام و کمال به گردشگری در شیراز و جاذبه های گردشگری شیراز پرداخته. در صفحات داخلی شاهد جوابیه‌ی رییس سازمان انتقال خون فارس پیرامون 5000 کیسه خون تاریخ گذشته هستیم که گفته این واحدهای خونی خارج از چرخه مصرف بوده‌اند. او در مورد واحد های پلاسما هم گفته که اصلا این واحد ها انبار نمی شوند. در بخشی از این جوابیه اما از رسانه ها انتقاد کرده که چرا رسانه ها با انتشار چنین موضوعاتی اعتماد مردم را نسبت به سازمان انتقال خون از بین برده و باعث کاهش میزان اهدای خون می شوند! لازم به ذکر است که شیرازه در سال 91 با این مدل اظهارات رئیس وقت سازمان انتقال خون مواجه شد و در سوژه ای که زمین و زمان در آن، حق را به شیرازه می دادند، شیرازه 45 روز به دلیل شکایت این سازمان فیلتر شد!

«نیم‌نگاه» صحبت های رییس جمهور را تیتر یک خود کرده و عکسی عصبانی از رییس جمهور در صفحه اول خود چاپ کرده. این روزنامه از میان اخبار استانی به نشست رییس کل دادگستری فارس و مراسم تقدیر از کارگران شهرداری پرداخته که در صفحه آخر به این موضوع مفصلا پرداخته شده است. در صفحات داخلی شاهد عنوانی امیدبخش برای کارگران کارخانه ITI هستیم که به نقل از رییس سازمان صنعت و معدن فارس گفته «سهامداران کارخانه ITI باید با فروش اموال خود به داستان غم انگیز کارگران پایان دهند» و ظاهرا پیگیر این موضوع است.

«عصرمردم» هم تیترهای کشوری را به استانی ترجیح داده و تیترهای استانی را به حاشیه برده. گزارشی از جشنواره های «شیراز، شهر زیبایی ها» و «خرم رود» امروز در این روزنامه چاپ شده که از این حیث این روزنامه یک روز عقب تر از سایر روزنامه هاست. «از معلمان نمونه در شیراز تجلیل شد» از جمله عناوین داخلی این روزنامه است که به تجلیل مدیرکل آموزش و پرورش فارس از معلمان پرداخته. این روزنامه مانند مابقی روزنامه ها به نشست خبری رییس کل دادگستری فارس پرداخته ولی حتی اشاره ای هم به موضوع کارگران کارخانه ITI نکرده.

نظرات بینندگان