کد خبر: ۵۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

60 هکتار از جنگلهای شهرستان رستم در آتش سوخت

احتمالا عامل آتش سوزی کوه سیاه مروبط به آتش زدن کاه و کلش یک مزرعه بوده است البته هنوز دلیل آتش سوزی کوه سیاه به صورت قطعی مشخص نشده است.
به گزارش شیرازه، فایز چراغ سحر فرماندار رستم بیان داشت: دیروز بیش از 60 هکتار از پوشش های مرتعی ، درختان بلوط ، بادام ، درختچه های بادام کوهی و بنه بخشی از جنگل های منطقه کوه سیاه شهرستان رستم در آتش سوخت  که با همکاری مردم و ادارات مربوطه بعد از 10 ساعت تلاش آتش سوزی  مهار شد .

علیرضا مسعودی رئیس منابع طبیعی شهرستان رستم در گفتگو با نورآنلاین با اشاره به اینکه شروع آتش سوزی حوالی ساعت 14 بوده است بیان داشت: بعد از برداشت گندم متاسفانه کشاورزان اقدام به آتش زدن کاه و کلش می کنند که احتمالا عامل آتش سوزی کوه سیاه مربوط به همین موضوع بوده است البته هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است و مراتب به صورت قانونی در حال پیگیری و با مقصران این عمل به شدت و از طریق قانون برخورد خواهد شد.

http://noronline.ir/files/images/thumb/400_%D8%A2%D8%AA%D8%B4_%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C.jpg

رئیس منابع طبیعی رستم افزود: 99 درصد آتش سوزی های جنگل و مراتع در شهرستان رستم مربوط به آتش زدن کاه و کلش مزارع است و عدم رعابیت مسائل ایمنی توسط کشاورزان باعث آتش سوزی می شود که نیاز است با تدبیری از طرف مراجع قانونی با این معضل برخورد شود البته مراکز فرهنگی و رسانه ای نیز در جلوگیری از آتش زدن مزارع می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

نظرات بینندگان